Novoroční výstup na Háj

1. ledna 2009 v 20:38 | T(h)om |  Akce
Že je naše město na úpatí Jeseníků je známo. Že jsou tedy kolem kopce dá rozum. Že po svátečním přežírání není na škodu zúčastnit se každoročního výstupu na jeden z nich je pak naprosto mimo diskuzi. Stejný názor měla i přítelkyně a dva její kamarádi. Po půl dvanácté jsme se nechali autobusem vyvézt k myslivně nad Hrabenovem a vyrazili po svých do divočiny. Háj je kopec, nebo možná už hora, vysoká 631 metrů. Na vrcholu se tyčí dřevěná vyhlídková věž s výškou 29 metrů, odkud se turisté mohou kochat širokým výhledem jak na panorama Jeseníků a na Šumperk, tak i na druhou stranu směrem k Zábřehu, Šternberku a Olomouci. Bohužel ne dnes. Třebaže včera slunko svítilo jak kdyby bylo placené od výkonu, dnes se schovalo za mraky a panovalo spíše podmračené počasí s občasnými sněhovými přeháňkami. Ani to však velké množství lidí neodradilo od výstupu k rozhledně. A protože dnes nemám náladu se moc rozepisovat, zde máte aspoň obrázky z výletu se stručným komentářem:

Rozhledna na vrcholu Háje je kopií té původní, která zde vyhořela někdy po 2. světové válce. Novou rozhlednu tu postavil Klub českých turistů 1996. Iniciátor obnovy Josef janků se však dokončení díla už nedočkal.

Jelikož novoroční výstup na Háj je už tradicí, sešly se pod rozhlednou (i na ní) spousty lidí ze širokého okolí.

Na vyhlídkové plošině rozhledny bylo první den v roce 2009 opravdu narváno.

Výhled bohužel pokazilo počasí, kvůli němuž nebyla pořádně vidět ani silueta Jeseníků.

Aby si turista zasloužil výhled, musí mimo kopce zdolat i dřevěné schodiště rozhledny.

Z Háje jsme se vydali ještě na protější kopec Chocholík. Sejít strmou sráz pokrytou ledem až dolů na sedlo U Červeného kříže však nebylo právě jednoduché.

Vrchol Chocholíku (544 m.n.m.). Z Háje je to sem necelé tři kilometry, ale vzhledem ke strmému klesání a následně stoupání se to zdá být minimálně dvojnásobek. Z Chocholíku jsme to vzali ještě na Staré Hradisko - kdysi údajně jeden z největších hradů na Moravě. Bohužel z něj dnes nezbylo prakticky nic. Jen kopec obehnaný příkopem, takže fotku ani nemám. Viděli byste na ní pravděpodobně jen pahorek v lese.

Domů jsme to vzali přes Bludoveček a ještě nad Šumperkem se mi povedla tahle fotka. Dobrá, ne?;)

DÍKY ZA POZORNOST A BUDU SE TĚŠIT TŘEBA NĚKDY NASHLEDANOU NA VRCHOLU NĚKTERÉHO Z OKOLNÍCH KOPEČKŮ.

PS: Všechny fotky najdete v galerii

1 Mar-yeah Mar-yeah | Web | 2. ledna 2009 v 11:01 | Reagovat

Opravdu krásně fotíš :) Všechno je rásně přirozený atd. Moc se mi to líbí :) Rozhlednu vám za městem závidím... My máme jen jednu a ještě na pěší túru dosti daleko. No nic... Přeju hodně štěstí do nového roku ;)

2 Zuzka Zuzka | Web | 2. ledna 2009 v 11:19 | Reagovat

Jediné, co jsem takhle tam u Vás nahoře :) návštívila byly Velké Losiny, když jsme projížděli s rodiči Moravu.. :) My tu sice máme Brdy, ale tam je vojenský prostor, takže když chceš dovnitř, tak musíš mít propustku. :(

3 Tomáš Tomáš | Web | 2. ledna 2009 v 11:22 | Reagovat

Ve Velkých Losinách je hodně k vidění. Zámek, ruční papírna, lázně... Ale všude v okolí jsou pěkná místa a pokud budeš chtít navštívit přírodu bez nutnosti vlastnit propustku, přijeď si to ověřit sama:)

4 Polgara Polgara | Web | 2. ledna 2009 v 12:16 | Reagovat

Páni, tak tady jsem kdysi dávno byla se základkou. Vím, že se mi tam moc líbilo a výhled byl nádherný, díky za připomenutí...uplně jsem na tohle zapoměla a fotky jsou pěkné

5 Kati Kati | Web | 2. ledna 2009 v 13:48 | Reagovat

Skvělé fotky. :-) Taky bych chtěla takovou přírodu u nás. A to vše kolem. :-)

6 Lit Lit | Web | 3. ledna 2009 v 15:09 | Reagovat

Blázne! Nijak jinak tě nazvat nemohu:o) Já jsem po bujaré oslavě s přáteli nebyla schopná dopoledne ani přejít z jednoho pokoje do druhého:o) Ale fotky jsou krásné, to tě musím pochválit.

7 Verča Verča | Web | 17. března 2009 v 17:35 | Reagovat

Jů moc hezký fotky :)

8 Verča Verča | Web | 17. března 2009 v 17:37 | Reagovat

Hezký hlavně druhá a ta poslední !

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.