Komentáře

1 jellyfish jellyfish | 11. května 2010 v 19:33 | Reagovat

Zdravím! :) Tak za prvé - máš to tu fakt super, obzvlášť článek o nikkoru 18-105 mi hodně pomohl s výběrem. :) Dík!

Jinak, měla bych pár dotazů..
Vybírám si foťák, a mám trochu problém s objektivy. Jeden už jsi mi asi pomohl vyřešit.
http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath=Digit%C3%A1ln%C3%AD+fotoapar%C3%A1ty\Zrcadlovky\Kity&filterProducer=NKN
Z této nabídky jsem si nemohla vybrat, jedná se o ty nejlevnější sady.. +-15 tisíc. Šla bych tedy nejspíše do toho 18-105. :)

Ale je tu ještě jeden problém. Chtěla bych k tomu navíc dokoupit objektiv Nikkor 50mm f/1.8D AF. Pokud to dobře chápu (jsem naprostá začátečnice :D doposud jsem fotila jen s kompaktem, ale dost mě to baví a občas se nějaká fotka docela povede :)), měl by být podobný objektivu Canon  EF 50mm f1.8 II, na který jsem slyšela samou chválu a viděla samé hezké fotky (ách, ten bokeh :D). Špatné je, že s Nikonem d3000 u něj nebude fungovat automatické ostření. Máš s manuálním ostřením nějaké zkušenosti a pokud ano, je těžké se to naučit? :)

Předem díky za odpověď. :)

PS.: Sorry za ty dlouhé závorky, doufám že se v tom dá orientovat. :D

Jo a máš to tu vážně moc pěkné. Už jsem to psala, ale to vůbec nevadí. :D

2 jellyfish jellyfish | 11. května 2010 v 19:43 | Reagovat

Tak jsem právě zhlédla tvoje fotky a ta s velkou puntíkatou kočkou z brněnské zoo je naprosto úžasná. O_O s jakým objektivem je to vyfoceno?

Ostatní fotky jsou taky super. Tenhle blog si každopádně přidávám do záložek. :-D

3 T(h)om T(h)om | Web | 11. května 2010 v 20:31 | Reagovat

jellyfish: Předem díky za návštěvu a koment. Fotka v ZOO je pořízena Nikkorem 18-105 stejně jako většina ostatních. K té padesátce: Pokud to dobře chápu, ráda bys měla základní objektiv - tedy 50 mm ohnisko. Zde je ale potřeba vědět, že u APS-C zrcadlovek (tedy všech amatérských) je čip menší než kinofilmové políčko, a rozdílem těchto velikostí je potřeba ohnisko přepočítat. U Nikonu je to 1,5x, takže padesátimilimetrový objektiv bude ve výsledku podávat 75 mm (50 x 1,5), což už je o dost delší. Canoňácké objektivy na Nikonu nerozběháš, ale 50mm f1,8 má i Nikon. Pro D3000 bych ti tedy doporučil spíše objektiv Nikkor 35mm f1,8, který má jak automatické ostření a skvělou světelnost, tak po přepočtu podává právě ekvivalent 50mm ohniska. Stojí asi 5000Kč, což není s ohledem na ceny ostatních skel tak moc. Nikkor 18-105 můžu také jen doporučit, za 7000Kč udělá velmi dobrou službu a pro většinu situací bohatě postačí. Přeji šťastnou ruku při výběru a dobré světlo. Tomáš.

4 Chloë Chloë | Web | 13. května 2010 v 9:37 | Reagovat

Som tu zatiaľ len chvíľu a ešte som sa tu poriadne nepoobzerala ale aaj to málo čo som videla ma uchvátilo. Veľmi sa mi páčia tvoje fotky. Jednoducho super. :-D

5 T(h)om T(h)om | Web | 13. května 2010 v 18:49 | Reagovat

Chloë: To mě těší a díky za milou pochvalu. Doufám, že si ji i nadále zasloužím:)

6 janča janča | E-mail | 18. června 2010 v 14:55 | Reagovat

Tome prohlížela sem si tvé fotečky sou úžasnýýý .koukám že si stále na výletech v přírodě .tolik sem jich nikdy nevyfotila ani já...moc krásnýýýý na to že si ještě u toho chodil do školy tak to máš můj obdiv. :-)

7 T(h)om T(h)om | Web | 18. června 2010 v 18:44 | Reagovat

[6]: To jsem rád, že se líbilo:) No a studium bylo namáhavé spíš skrze práci než kvůli výletům, ale to je fuk. Zdravím a dík za návštěvu.

8 Frodo Frodo | E-mail | Web | 24. června 2010 v 19:19 | Reagovat

Ahoj T(h)ome!
K Tvému webu jsem se dostal jako slepý k houslím, ale o to raději se k němu vracím.
Máme několik společných věcí, které nás spojují.
1) společné jméno (příjmení nee  ;-) )
2) Šumperk - ač jsem z Ostravy, strávil jsem 4 nejkrásnější roky života v Šumperku na studiích a moc rád se tam vracím
3) koníček - rád trávím čas s fotoaparátem na krku
4) Nikon - bez komentáře
5) výlety po horách a po světě
6) jejich dokumentace a zveřejňování těch šíleností na webu...

Takže Tě tímto srdečně zdravím, držím pěsti a těším se na další článečky.
Ahoj Frodo

P.S.
Nový PS je bomba, ale kde na něj vzít? Že by..... :-x

9 T(h)om T(h)om | Web | 24. června 2010 v 19:31 | Reagovat

Frodo:
Tož také zdravím a děkuji za takový obsáhlý a pochvalný koment:) Společného máme podle všeho opravdu dost - snad až na tu Ostravu a příjmení. Tvé stránky jsou opravdu super - jen tak dál! Máš to podstatně vychytanější než já a tak mám o čem přemýšlet;)
Zdravím a přeji hromady dalších dobrých fotek a akcí.

PS: PS se dá sehnat různě. I bez peněz...

10 pavel pavel | Web | 30. června 2010 v 20:44 | Reagovat

o těch židech jsem dal dodatečné vysvětlení v němčině, protože jsem byl líný to překládat, ale můžeš si to i kliknout na netu :-)

11 Alča Alča | Web | 31. srpna 2010 v 10:23 | Reagovat

Thome, přečetla jsem tvůj příspěvek na zdi AK...A jsem nadšená :) Máš pravdu. Sice si netroufnu říct, jestli můj blog je nějak hodně kvalitní, ale každopádně ráda zůstanu anarchistkou, o kterou by klub ani nezavadil :D

12 T(h)om T(h)om | Web | 31. srpna 2010 v 13:41 | Reagovat

[11]:Ahoj a díky. Snažil jsem se to napsat co nejpřesněji, snad jen s troškou ukrytého sarkasmu. Jinak si ale za vším stojím. Dík za návštěvu.

13 Bibí* Bibí* | E-mail | 4. září 2010 v 18:29 | Reagovat

Čauky :)
máte moc super blog, Taky ráda fotím ale moc mi to nejde, je mi 13 :DD víte máme ve škole fotografickou soutěž,,docela mi na ní zleží a napadlo mě že bych vám napsala jestli by jste mi nepomohl s výběrem fotek ;)(je pouze do konce září) jste jediný z mého okolí kdo se vyzná. Napsal by jste mi na mail Da.zZ@email.cz a já bych vám poslala pár fotek na mail.. po kuť ovšem budete souhlasit nebo si najdete čas.. byla bych vám mooooc vděčná.. děkuji předem ;)

14 Frodo Frodo | E-mail | Web | 7. září 2010 v 22:43 | Reagovat

Tak jsem to Tome dorazil, Dolomity jsou na webu, koukni:
http://www.frodogalery.cz/text/dolomity-2010
Dž se. Těším se na další články!
Frodo

15 Vendy Vendy | Web | 8. září 2010 v 16:46 | Reagovat

Najela jsem prvně do reklam a fujtajblově jsem vycouvala zpět. Až pak jsem našla vzkazník a tak vzkazuju: četla jsem tvoje dva komentáře u Kittanyi a myslím, že jsou velmi dobré a velmi slušně a rozumně uvádíš své argumenty a s mnoha souhlasím. Bohužel, patřím mezi ty tzv.kverulanty a rejpaly a navíc,co hůř, nejsem ani člen AK. Takže by si vlastně mohli říct, že do toho nemám strkat nos a hledět si svého.Jenže mi to nedá...
Ale odbočuji.
Takže, rejpala jsem do AK asi z toho samého důvodu, který uvádíš - nelíbí se mi jejich způsob zacházení se členy. Nelíbí se mi tvrdost a některé výrazy, s kterými své členy vyhazují. (Už slovo kladivo a čistka ve mně vzbuzují negativní emoce, a tak slova jako cenzura a gestapo jsou první, která člověka napadnou. Jo, a slovo gestapo jsem ve svém kverulantském komentáři ani neuvedla.)
V podstatě souhlasím asi se vším co jsi napsal. S pravidly se ohánějí oni. Nic proti pravidlům, ale měli v nich rozpor. Dobře jsi poznamenal, že je třeba přijmout i kritiku a názory odlišné od jejich. A pravda je, že pokud měl člověk nějaké výhrady, hned byl hozen do oddělení rejpal, kibic a kverulant.
Že se tím rýpáním poukazuje na určité chyby, které se můžou napravit, to dotčené blogerky asi nenapadlo.
Nechci zlehčovat jejich práci. Určitě je nevděčná a náročná. A taky udržuje určitý standart AK. Ale svoje projevy by opravdu mohly mírnit a i vyhazov se dá udělat mnohem jemněji, aniž by měli autoři vyhozených blogů pocit, že jsou bezcenní šmejdi bez špetky nápadu.
Promiň dlouhý komentář, vlastně jsem chtěla napsat, že tvůj názor byl dobře napsán, a s kritikou jsi současně uvedl i možné řešení nebo návrhy na zlepšení.

16 T(h)om T(h)om | Web | 9. září 2010 v 6:20 | Reagovat

[15]: Díky za koment. Ono je to všechno trochu složitější, ale z AK se skutečně začíná stávat ghetto, což je špatně a měly by si to uvdomit především tamní správkyně. Přeji hezký den:)

17 Jana Jana | 21. září 2010 v 20:15 | Reagovat

Velmi milý web a skvělé hrátky se slovy. Bez dovolení, avšak s odkazem na autora, jsem použila "konejšení pesimisty" pro jednu smutnou slečnu. Doufám, že nakoukne na další veršíky a vyloudí jí to úsměv na tváři. Díky za pomoc a přeji krásný den.

18 T(h)om T(h)om | Web | 21. září 2010 v 20:27 | Reagovat

[17]: Jsem velmi rád, že se můj blog líbí:) Použití veršíku za účelem rozveselení slutné slečny schvaluji a těší mě, pokud to pomohlo. Díky za návštěvu.

19 Jana Jana | 21. září 2010 v 21:34 | Reagovat

Zabralo to :o) Možná by se to dalo aplikovat jako léčebná metoda na splíny. Tak ještě jednou díky a možná někde na viděnou. Jana (Frodova)

20 T(h)om T(h)om | Web | 21. září 2010 v 21:41 | Reagovat

[19]: Vida, to jsem nevěděl 8-) Zdravím vás oba:)

21 albert albert | 26. října 2010 v 7:08 | Reagovat

Je to velmi záslužné nechávat informace pro budoucí generace o tom , že byly krásné kouty v naší rodné zemi... A v případě jak útulného městečka Holešova tak i ZOO Lešná to platí aktuálně.. V Holešově i přes celosvětový nedostatek pitné vody stále pokračují idioti ve snahách vybudovat na zdroji pitné vody průmyslovou zónu i když je v tomto městě víc než dostatek prázdných fabrik.. A co se týká ZOO ? Tam ten konec civilizace pro změru má ukončit dálnice R 49 , která je naplánována v těsném sousedství , aby i zvířátka mohla na něco koukat a užívat čisté přírody... ;-)

22 Frodo Frodo | E-mail | Web | 11. listopadu 2010 v 21:19 | Reagovat

Čau Tome, před nějakou dobou se má žena dost dobře bavila u tvých "veršíků". Druhý den při cestě v autě jsme míjeli přejetou kočku (čtyřnohou ;-) )a má drahá polovička za volantem po chvíli soustředěné jízdy pronesla:

Naše kočka placatá,
měla čtyři koťana.
Teď nemají mámu,
protože je v pánu...

Mám dojem, že jsi zpustil něco, co u nás dosud nebylo. Uvidíme, jestli to bude pokračovat... :-x
Ahoj Frodo

23 T(h)om T(h)om | Web | 12. listopadu 2010 v 4:49 | Reagovat

[22]: :-D krásně brutální. Tvé polovičce gratuluji a vítám mezi nás, rýmující cyniky :-D

24 helena helena | 16. ledna 2011 v 20:34 | Reagovat

Ahoj, moc pěkné fotky i povídání, jen prosím o upřesnění komentáře k fotografii z Pramenů: nejedná se o kříž postavený uprostřed obvodových zdí stavení, ale o pozůstatky původního hřbitova - viz odkaz.

GC1VC80 Prameny / Stollenhau (Traditional Cache) in Olomoucky kraj

25 T(h)om T(h)om | Web | 16. ledna 2011 v 21:00 | Reagovat

[24]: Ahoj. Ano, asi jde skutečně o bývalý hřbitov - už mě na to upozorňoval i farář z Rejchartic.. :-D ustupuji nátlaku a jdu to oparvit. Přeji krásný večer. Tomáš

26 Shariony Shariony | Web | 7. března 2011 v 20:58 | Reagovat

Všechno nej k svátku! ;-)

27 T(h)om T(h)om | Web | 8. března 2011 v 6:49 | Reagovat

Díky, i když já ty svátky nijak neprožívám:)

28 ruža z Moravy ruža z Moravy | E-mail | Web | 26. dubna 2011 v 21:25 | Reagovat

Tomáši, mrzí mne, že jsem tady tak dlouho nebyla, mám co dohánět. Až pojedete do Zábřeha, určitě budete zase fotit, možná, vlastně určitě uděláte lepší záběry než já. Syn Vláďa- mimochodem nar.3.3.1980 také fotí, digotálem jen někdy, je milovník a docela dobrý znalec fotoaparátů.Dokonce jezdí do nějakého klubu fotografů různě- do Brna, do Prahy. Moc toho nevím, nezpovídám ho. Je docela možné, že se znáte. Ale to je jedno.
Dám si vás do oblíbených a budu aspoň v obraze, když budete mít nový článek. To je jedna z výhod blogu. Mám tam už jednoho ,,fotografa" Voda je základ života, je také dobrý, fotí přírodu v komentářích je pod jménem Drak. Je to krásná záliba. :-)

29 Hanka Hanka | Web | 17. srpna 2011 v 17:34 | Reagovat

Tome, báseň pro Petru je SUPER!!! Perfektně zrýmovaná a vtipná! :-D  :-D

30 T(h)om T(h)om | Web | 17. srpna 2011 v 20:01 | Reagovat

[29]: Díky, jsem rád, že se líbilo :)

31 Venda Venda | E-mail | 7. října 2011 v 18:07 | Reagovat

Ahoj:) Mohla bych tě poprosit, dělám do školy projekt o Židech za 2.sv. války na Šumpersku apod. a podle příspěvků myslím, že o tom něco víš :)..Nemohl by ses mi prosím prosím ozvat na mail? Děkuju

32 renátka Alatka renátka Alatka | Web | 10. listopadu 2011 v 9:22 | Reagovat

Príma blog, jsi úžasný Fotograf, gratuluji, mě třeba focení moc nebaví o to se raději dívám na pěkné fotky a ty tvoje stojí za to...děkuji za návštěvu na blogu a komentář :)

33 T(h)om T(h)om | Web | 12. listopadu 2011 v 18:18 | Reagovat

[32]: Děkuji, i když je to dost přehnané :-D Jsem jen turista s foťákem a zbytek dělá příroda :-)
PS: Rádo se stalo

34 Elis Elis | E-mail | Web | 1. prosince 2011 v 13:32 | Reagovat

Štědrákova Lhota, Komňátka a Bohdíkov
Dobrý den! Vaši fotku hromady kostí mi našel google a velmi me prekvapila. Je tam ještě? Jsem šperkařka specializující se na výrobky ze zvířecích kostí a tento materiál se velmi špatně shání. Bylo by možné dohodnout se s vámi?

35 T(h)om T(h)om | Web | 1. prosince 2011 v 20:03 | Reagovat

[34]: Dobrý den. Na tom místě jsem byl naposledy v létě, takže nejsem schopný odpovědět, zda tam ty kosti pořád leží. Navíc jsem jen turista, tyhle kosti mi nepatří a mám 208 vlastních. Možná když pohledáte, najdete nějakou pěknou kostru i jinde (třeba na hřbitově...) :-D Zdravím

36 Valda Valda | E-mail | Web | 29. března 2012 v 16:55 | Reagovat

Parádní web podobného zaměření, bezva články i krásné fotečky, rád se budu vracet :-)

37 T(h)om T(h)om | Web | 29. března 2012 v 17:32 | Reagovat

[36]: Děkuji :-) Jsem rád za každého nově příchozího, za turistu dvojnásob 8-)

38 Luc Luc | Web | 10. dubna 2012 v 20:02 | Reagovat

Ahoj :'D
konečne sa mi podarilo našetriť na zrkadlovku a s tým prišla aj otázka. Čo kúpiť, keď výber je tak veľký?
Rozhodujem sa medzi Nikonom 3100 a Canonom 1100d. Viac som priklonená k Nikonu, páči sa mi menu a aj farby na fotografiách. Prečítala som si aj veľa porovnávaní týchto dvoch fotoaparátov a fakt, že s Nikonom sú lepšie videá tiež zavážil ;')
Ale teraz k otázke :'D
Vo väčšine obchodov predávajú už baliček Nikon 3100 + objektív 18-55mm. Väčšina ľudí na fórach si neskôr kúpilo objektív 18-105mm a ako som si prečítala, aj ty. Odporučal by si kúiť už na začiatku telo + 18-105mm objektív, alebo radšej "štartovací" balí?
Vopred ďakujem za odpoveď :)

39 T(h)om T(h)om | Web | 11. dubna 2012 v 6:35 | Reagovat

[38]: Ahoj. Pokusím se odpovědět jak nejlépe to půjde:)
Canon i Nikon jsou zhruba na stejné úrovni (tedy výborné). Každá strana má proti té druhé něco navíc a něco méně, takže to vyjde nakonec cca 50:50. Já jsem si vybral Nikon a nelituju - i ty barvy se mi zdají lepší. Kamarádka má naopak Canon a i ona spokojená. Z mého hlediska působí Nikon tak nějak robusněji a pevněji než Canon této třídy, což byl taky jeden z důvodů, proč jsem do něj šel. Konkrétní značku ti tedy neporadím, ale z vlastní zkušenosti prohlašuji, že s Nikonem neprohloupíš.
K Nikonu bych určitě vzal objektiv 18-105mm. Sám jsem původně taky koupil set s 18-55 a po týdnu mi bylo jasné, že to nestačí. 18-105 jsem kupoval dva měsíce poté a 18-55 prodal. 18-105 je ve své kategorii vynikající v poměru cena:výkon. Má stabilizátor, rychlé ultrazvukové ostření a pokryje velký rozsah ohnisek. Cena kolem 7500Kč je za takové sklo víc než příznivá. Obrazově a z hlediska univerzálnosti je na tom proti 18-55 podstatně lépe. Nejčastěji fotím právě s 18-105 a nemohu si ho vynachválit. Pro obyčejného amatéra bohatě stačí. Jedinou jeho nectností je papírová lamela kolem přední čočky, která se snadno poškodí při častém nasazování krytky. Zakoupení UV filtru za cca 200Kč ale potíž dokonale vyřeší a navíc ochrání i čočku před poškrábáním. Celkový verdikt: Pokud Nikon, tak rozhodně s 18-105.
Doufám, že jsem se vymáčkl dost jasně a že ti to pomůže při rozhodování :-)

40 Algernon Algernon | 6. června 2012 v 21:26 | Reagovat

[38]: Dovolím si přidat pár mých fotografií právě se zmiňovanou sestavou D3100 + 18-105.  http://simek-m.rajce.idnes.cz/Ignis_Brunensis_-_Australie_Prehrada/#DSC_0152.jpg ;-)

41 Jan Klouček Jan Klouček | E-mail | Web | 9. září 2012 v 21:59 | Reagovat

Zdravím,

našel jsem zde na webu fotky Lesního baru v Jeseníkách. Akorát do SKI magazínu připravuji článek o běžkách tam a moc bych takovou fotku potřeboval :) Bylo by možné se domluvit na zveřejnění?

http://thomuv.blog.cz/1101/vyslap-k-lesnimu-baru-u-horni-lipove

Díky a jsem s pozdravem
Honza Klouček
jan.kloucek@skimagazin.cz

42 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Web | 26. října 2012 v 23:36 | Reagovat

Já jen takový malý vzkaz: Šla jsem Školskou a fotila, hlavně kvůli krásným podzimně zbarveným stromům. Poslední snímek zachycuje dům vašich rodičů a zdá se mi docela povedený. Je to v článku Potkala jsem cestou podzim. :-)

43 Alča Alča | 16. listopadu 2012 v 12:21 | Reagovat

Ahoj, náhodou jsem narazila na Tvůj blog a moc se mi tu líbilo. A protože jsem zábřežanda, přece to nenechám bez veřejné pochvaly. :-)

44 T(h)om T(h)om | Web | 16. listopadu 2012 v 15:30 | Reagovat

[43]: Tak to moc díky a zdravím do Zábřeha. Taky jsem tam cca 15 let bydlel a pořád tam mám rodiče :-)

45 Jarmila Jarmila | E-mail | 19. listopadu 2012 v 20:36 | Reagovat

V Šumperku jsem prožila nejkrásnější (studentská) léta života, tenkrát ještě na "železniční průmce", na intru U Sanatoria. Šumperk mi přirostl k srdci a díky Vašim jedinečným fotografiím se do něj často vracím. Ve streetview ani u fotek jiných autorů jsem nenašla tu atmosféru, ty emoce, které do nich umíte vpravit Vy. Moc ráda čtu i Vaše doprovodné texty. Děkuji.

46 T(h)om T(h)om | Web | 22. listopadu 2012 v 8:31 | Reagovat

[45]: Taky jsem absolvoval "železniční prumku", takže jsme v jistém smyslu spolužáci, byť pravděpodobně s odstupem několika let :-) Velmi děkuji za takovou pochvalu, to si snad ani nezasloužím:) Stret view není dělaný na kochání, spíš na orientaci. Je vytvořen z projíždějícího auta, takže je to spíš popisné než umělecké, ale občas se to taky hodí. Přeji krásný den.

47 Jarmila Jarmila | E-mail | 22. listopadu 2012 v 15:07 | Reagovat

[46]: Maturovala jsem v r. 1988. Svět je malý...  :o)

48 T(h)om T(h)om | Web | 22. listopadu 2012 v 17:30 | Reagovat

[47]: To mi bylo 8 let :-D

49 Jarmila Jarmila | E-mail | 22. listopadu 2012 v 20:10 | Reagovat

[48]: No, tak to bylo "o fous". :D

50 Jarmila Jarmila | 6. ledna 2013 v 21:07 | Reagovat

[49]:Který obor jste studoval? Zůstal jste "u fochu"?

51 T(h)om T(h)om | Web | 9. ledna 2013 v 13:08 | Reagovat

[50]: "U fochu" nejsem a nezůstávám. Název oboru zněl "Dopravní provoz". Bylo v tom hodně počítání a takové té nudné fyziky, což jsme všichni svorně nenáviděli :-D

52 Vladimír Kopal Vladimír Kopal | E-mail | 25. února 2013 v 9:52 | Reagovat

Tomáši, velice Vás zdravím. Dostal jsem se na Váš web při hledání informací o Pramenech u Žárové a překvapila mě spousta informací, které jste shromáždil a krásné fotky. Sám taky trošku fotografuji, ale proti Vám je to hodně amatérské. Pracuji na Obecním úřadě ve Velkých Losiách a kromě jiného mám na starosti i péči o památky. Zaujaly mě i vaše popisy výletů po památných a jinak zajímavých místech v našem okolí. Máme takovou myšlenku vyznačit na mapě i v terénu trasu putování po památných a zajímavých místech kolem Velkých Losin. Zajímal by mě Váš názor na tento projekt a možná bychom se někdy mohli sejít.
moc zdravím a přeji hodně úspěchů ve všem co děláte. :-)

53 T(h)om T(h)om | E-mail | Web | 26. února 2013 v 7:45 | Reagovat

[52]: Tak to mě velmi těší a jsem rád, že moje práce má nějaký smysl. Ten článek o Štolnavě není nic extra, prostě jsem se pokusil najít všechny informace, co jsou na internetu dostupné, a poskládat je přehledně na jedno místo. Ten nápad na trasu v okolí Velkých Losin je zajímavý. Už je tam dost turistických stezek, tak bude možná trochu obtížnější ji prosadit. Pokud se ale vydaří propojení nejzajímavějších míst, jistě sklidí úspěch. S tím setkáním to bude možná s ohledem na mé stále ještě ranné a dvojnásobné otcovství trochu složitější, al enebráním se tomu. V případě potřeby dejte vědět buď přes e-mail (thom.kel@seznam.cz) nebo přes blog.
Děkuji za pochvalu i komentář a přeji pěkný den.
Tomáš Kelar

54 Ryuzaki♥ Ryuzaki♥ | Web | 3. března 2013 v 19:41 | Reagovat

Dobrý den, milí Tome (Jestli vás takto mohu oslovovat :) ).
Moc se mi líbí Váš blog. Na tenhle blog jsem přivítala zrovna předevčírem. Máte to tu krásné a i Vaše články jsou zajímavé.
Chtěla bych Vám popřát všechno nejlepší do každého nového článku :-)

55 Ryuzaki♥ Ryuzaki♥ | Web | 3. března 2013 v 19:44 | Reagovat

[54]: *milý, omlouvám se za chybu :D

56 T(h)om T(h)om | Web | 4. března 2013 v 16:42 | Reagovat

[54]: Tak to opravdu moc díky. Jsem rád, že se líbilo a přeji krásný den :-)

57 Jarmila Jarmila | 10. května 2013 v 21:38 | Reagovat

Ahoj Tome, nevíte, jak to vypadá s bývalým šumperským sanatoriem? Ještě stojí?

58 T(h)om T(h)om | Web | 11. května 2013 v 10:54 | Reagovat

[57]: Zdravím. Sanatorium ještě stojí, ale je v naprosto dezolátním stavu. Budova má zapečetěná okna i dveře, pomalu se rozpadá a okolí taky žádný zázrak, byť cestičky parkem jsou průchozí. Předloni se hodně mluvilo o demolici, ale zatím se nic neděje a všechny ty debaty jaksi utichly, tak nevím co bude dál. S ohledem na to, jak objekt vypadá ale pochybuji, že by do něj někdo vrážel peníze a opravoval jej. Buď dojde na bourání nebo to celé jednoho dne spadne samo.

59 Ludmila Ludmila | E-mail | 13. října 2013 v 19:15 | Reagovat

Obrázky mi připomínají malbu impresionistů

60 T(h)om T(h)om | Web | 14. října 2013 v 15:22 | Reagovat

[59]: No tak to moc děkuji. Ono na podzimních fotkách jde vlastně především o impresi, že? :-) Až do teď jsem si to neuvědomoval :-)

61 Blanka Blanka | E-mail | 7. listopadu 2013 v 18:52 | Reagovat

Moc pěkný blog, články i fotky. Objevila jsem ho náhodou při brouzdání na blogu mého kamaráda-turisty Jirky (Přátelé přiměřeného pohybu). Taky podnikáme výlety do blízkého i vzdálenějšího okolí. Na Vašem blogu budu hledat inspirace na další naše výpravy. Srdečně zdravím z Hané. Blanka :-)

62 T(h)om T(h)om | Web | 8. listopadu 2013 v 20:29 | Reagovat

[61]: Tak to vám moc děkuji :-) Blog PPP občas prohlížím a dobíjím z toho energii. Mám doma dvě malé děti, takže se ven nedostanu tak často jak bych chtěl a proto nasávám toho turistického ducha jinde, tedy třeba u vašeho kamaráda.
Pokud tady nějaké tipy a inspiraci najdete, budu pochopitelně moc rád. Přeji krásný večer a příjemný víkend. Srdečně pozdravojo na Hanó. Rodiče žijó v Zábřeho, toš to je take trocho na okrajo Hané, protože tam lidi ož začínajó bócat. Tomáš :-)

63 Blanka Blanka | E-mail | 8. listopadu 2013 v 23:03 | Reagovat

Dškuji za milou odpověď, určitě se budu na Vaše stránky vracet. Kdyby jste se chtěl podívat na moje fotky, tak jsou tady http://blanka13.rajce.idnes.cz/. Posílám hanácké pozdrav do Šumperka. 8-) Blanka

64 T(h)om T(h)om | Web | 16. listopadu 2013 v 16:43 | Reagovat

[63]: Až bude trochu času navíc, určitě se podívám. Děkuji a mějte se :-)

65 Jarmila Jarmila | E-mail | 13. prosince 2014 v 22:44 | Reagovat

Tak jsem se konečně dostala k šumperskému sanatoriu, abych ho viděla na vlastní oči. Před tím jsem se u fotek z netu zlobila, proč se nikdo nesnaží sanatorium zachránit. Tváří v tvář budovám jsem pochopila, že tyto kdysi krásné objekty už tak před 10 lety překročily tu pomyslnou hranici, za níž není návratu. Kdyby se alespoň podařilo snést tu krásnou plastiku z čelního štítu. Ale proč taky a co s ní, že... Alespoň že budovy SPŠ a intru září novou fasádou. A taky punč byl výborný. Vycházka na Městské skály nebyla úplně úspěšná, protože listí poprášené sněhem ďábelsky klouzalo, ale na druhou stranu jsme s manželem potkali starý transformátor, kolem kterého jsme před 27 lety randili... :-)

66 Hanka Hanka | E-mail | Web | 7. března 2015 v 23:05 | Reagovat

Přeji všechno nejlepší k dnešnímu svátku, Tomáši! Stihla jsem to bezmála za pět minut dvanáct! ;-)  :-)
Hanka

67 T(h)om T(h)om | Web | 8. března 2015 v 4:57 | Reagovat

[66]: Kdepak za pět, ale za padesát pět minut dvanáct. To je rezerva jak prase 8-) Moc děkuji a dnes přeji vše nejlepší zase já tobě a všem ostatním ženám k MDŽ :-)

68 Hanka Hanka | E-mail | Web | 8. března 2015 v 21:30 | Reagovat

[67]: :-D  :-D ... díky, Tome. :-)

69 eM. eM. | 23. března 2015 v 0:53 | Reagovat

To s těma komentářema je podlé! Kde Tě budeme moct chválit(kritizovat)? :-D

70 acijka acijka | Web | 23. března 2015 v 20:09 | Reagovat

Ale, ale, já chtěla komentovat a nemohla to najít...S tou píchlou duší je to pech, ještěžes narazil na vstřícného pána. :-)
Sníh se docela dá předpokládat ve vyšších polohách, ale nedivím se Ti, zima byla dlouhá a už se nedalo čekat a sedět doma. Také jsem vyrazila na kole... :-)

71 T(h)om T(h)om | Web | 23. března 2015 v 20:58 | Reagovat

[69]: Kdepak podlé, jen trochu vyčůrané :-D Chválit můžeš zde - místa je dost, tak nešetři 8-)

[70]: Dělám takový pokus s omezením komentů :-) Já tam nahoře ten sníh předpokládal, ale nečekal :-D Kdepak jsi vyjela ty? Bude reportík? :-)

72 eM. eM. | 23. března 2015 v 23:13 | Reagovat

[71]: No, nevím, snad si to rozmyslíš. :-D Vida, i další si toho všimli :-).

73 acijka acijka | Web | 24. března 2015 v 11:22 | Reagovat

Reportík byl právě dopsán... :-)
Komentáře vrať, ale honem! Tohle je nepřehledný a člověk neví, co ke kterému článku patří. Toť můj názor. ;-)

74 eM. eM. | 25. března 2015 v 11:05 | Reagovat

[73]: Jojojo, to je pravda, Thome :-)

75 T(h)om T(h)om | Web | 25. března 2015 v 14:16 | Reagovat

[73]: [74]: No, o omezení komentů u článků píšu, že je to ZKUŠEBNĚ. Takže netvrdím, že na 100% zůstane, ale zatím ještě ano.

76 Jeník Jeník | 25. března 2015 v 16:39 | Reagovat

Článek hezký,fotoreportáž krásná,jen to lepení si již nedovedu představit.

   Já to totiž nikdy sám  nedělal ani v mládí. Jen jsem vždycky koukal ,  jak se to dělá. Ještě  dnes si pamatuji , že se duše dávala do nějaké nádoby s vodou (třeba lavoru , nebo vany), aby se přesně zjistilo místo poruchy. To se pak označilo křídou. Pak se to místo osmirkovalo smirkovým papírem na železo  , potřelo benzínem , nebo lihem , naneslo se lepidlo a nalepil se na to flastr. Chvíli to muselo být ještě zatížené , nebo potlačené svorkovnicí. Pak se to kontrolně pumpičkou nafouklo a jelo se dál. V pozdějších dobách to nikdo již nedělal , protože se sebou vždy vozila duše nová (nebo zalepená). Provedla se jen výměna a jelo se dál.

Jinak jsem se velmi ulekl , protože jsem si myslel , že mé PC je definitivně opět v pokažené. Ale jak vidím , tak ne. Proto i já se hlásím o znovu otevření přízpěvkového okna u každé reportáže. Za jeho obnovení předem děkuji.

77 T(h)om T(h)om | Web | 25. března 2015 v 16:50 | Reagovat

[76]: No, jde to i bez vody, křídy a benzínu. Místo defektu lze najít poslechem (kde to syčí, tam je díra). Lehce se to odrbe smirkem (dodáván s lepící sadou), místo se potře lepidlem a minutu nechá odstát, pak připlácneme flastrem, který stačí cca 5 minut držet stisknutý. No a můžeme frčet. Já s tím hned po opravě ujel bez problémů přes 35 km. Před nasazením pláště ještě zkontroluji plášť samotný, jestli tam nezůstal třeba střep nebo trn, který píchnutí způsobil, aby to neudělal znovu. Fakt ale je, že vozit náhradní duši je jednodušší.

Komenty zůstávají omezeny. Možná je časem zase zpřístupním, ale zatím zůstanou tak jak jsou.

78 Jeník Jeník | 1. dubna 2015 v 9:54 | Reagovat

Fotky mluví za sebe dostatečně. Jen ta manufaktura je opravdu jedna hrůza.Majitel bydlí v Olomouci a nechce ze Šumperka s nikým komunikovat - prý mu  zdejší  lidé ublížili.Docela tomu věřím.

" Sanatorka " to je to samé. Pan MUDr. Reiss by se mohl tak leda v hrobě obrátit.

79 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 1. dubna 2015 v 17:36 | Reagovat

Zdravím a přeji krásné jarní svátky! :)

80 T(h)om T(h)om | Web | 1. dubna 2015 v 23:12 | Reagovat

[78]: Podle stavu mnoha šumperských domů soudím, že zdejší lidé ubližují jako na běžícím páse. A propos: Nemá majitel takto chráněné budovy povinnost se o ni starat ze zákona?

[79]: Moc děkuji, třebaže svátky budu trávit v práci budováním kapitalismu a navyšováním HDP :-) Tobě ovšem přeji krásné prožití Velikonoc a takovou pomlázku, která bude opravdu jen pro zdraví a ne pro modřiny. 8-)

81 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 3. dubna 2015 v 15:26 | Reagovat

V sanatorce jsem jako pacientka strávila 3/4 svého šestnáctého roku, dívčí oddělení bylo v druhém patře. Okolí tam bývalo krásné a z Koliby byla slyšet za tichých večerů hudba, hlavně v sobotu. Mohla by tam být pěkná zotavovna. Proč se mají takové domy bourat? Chtělo to jen udržovat. Obrázky, tedy fotografie jsou jako vždy zajímavé, precizní.
Přeji pěkné svátky v kruhu rodiny a trochu lepší počasí na fotografování.

82 T(h)om T(h)om | Web | 4. dubna 2015 v 14:42 | Reagovat

[81]: Zdravím. Je vážně škoda, že tahle část města tak upadla. Kdo si mapatuje například závody na Kotli nebo posezení u Koliby, ten může jen nostalgicky zamáčknout slzu. Sanatorka je případ sám pro sebe. Někteří lidé pořád vedou diskuze o tom, zda opravit nebo zbourat, jenže kdo se tam přijde podívat a vidí její stav na vlastní oči, ten rychle ztratí optimismus. Pravda je taková, že k opravě už na 99,999% nedojde. Vlastně se mělo bourat už loni, tak nevím, kde to vázne.
Děkuji za komentář a přeji příjemné prožití velikonočních svátků.

83 Jeník Jeník | 6. dubna 2015 v 8:01 | Reagovat

Krásná reportáž z předjarní přírody v prostoru "Mohelnických štěrkopísků".Jen malou písemnou doušku si přidám k tématu o této lokalitě.

Začátkem šedesátých let v minulém století  jsem se zcela náhodně zúčastnil jednání na min. zemědělství o budoucnosti této lokality.  Bylo toho hodně o čem se jednalo a hlavně to bylo docela zajímavé.

  Tak za prvé je to místo , kde bylo v plánech plánováno odbočení plavebního  vodního kanálu Morava - Labe. Odtud se měla plavba již přesunout do koryta řeky Třebůvky a tím pádem byla vyhlášena stavební uzávěra na celé údolí řeky Třebůvky od jejího ústí do Moravy až někde k Moravské Třebové - přesně to nevím. Mne se to týkalo , protože jsem byl vyzván k provedení podkladového měření pro výstavbu domova důchodců v Lošticích. Bylo to plánováno postavit v zahradách na břehu Třebůvky. Stavba tohoto  plavebního kanálu byla v té době docela reálná - ale příchod spojeneckých vojsk Varšavské smlouvy vše zastavil. Je to na  jiné delší psaní.

  Druhou otázkou bylo , že  prostor dnešních jezer byl vyhlášen jako strategická rezerva pro čerpání pitné vody pro celé údolí Moravy odsud až do Olomouce a pro Olomouc jako takovou obzvláště. Namítnete , že se čerpá pitná voda pro Olomouc z Chomoutovských jezer. Máte pravdu , ale toto měla být rezerva pro další výstavbu města , případně náhlého vzniklého nedostatku pitné vody v Olomouci ale  i jinde. Čili pro všechny obce v dosahu. Byl skutečně postaven vodovodní řád (vodovod) - a snad je i funkční. Následně bylo s okamžitou platností upraven způsob zemědělského hospodaření v širším okruhu těchto jezer. Jednalo se o způsoby hnojení a podobně. Nesměly být porušeny kvality zdejších  podzemních vod.

Ve třetí otázce zde bylo řešení žádosti  o  povolení těžby štěrkopísků ( byla nesmírně žádoucí pro zabezpečení betonářských písků - dovoz jejich z Tovačova se prodražoval). Podnik Štěrkopísky Olomouc využil vyhlášení této ochrany a tím vyloučení jakéhokoliv dalšího hospodaření v tomto prostoru budoucího dobývání písků , případně stavební činnosti zde (měl o ni zájem Siemens - MEZ) ,  k bezproblémové těžbě těchto písků. Museli ( Štěrkopísek Olomouc) v té době dát záruku , že po ukončení těžby budou tato jezera zavezena  a rekultivací znovu uvedena do naší polní (zemědělské) soustavy. Slíbili , podepsali a těžit začali. Jen na okraj ono se těžilo již i před tím ,  ale v malém rozsahu a hlavně načerno - bez povolení.

Ve čtvrté otázce bylo povolení práce pro ČD ve zrušeném cukrovaru. ( dnes areál podniku těžby) Jednalo se o zavedení opravárenské činnosti pro nákladní vagony - pro sypké materiály. Jednalo se o průběžné opravy poškozených vagonů pro velkolom Vitošov a zdejší těžbu písků. Bylo povoleno. Práci prováděli vězni z Mírova. Bydleli ale zde  na místě oprav v obytných vagonech. Byla to výběrová skupina - zde si vydělali nejvíce ze všech mírovských vězňů. Jednalo se o prominentní vězně , kteří byli zde hlídáni snad jen naoko. Spíše hlídali sami sebe. Darebáci , zloději a nefachčenkové zde zaměstnáni mezi vězni nebyli. Ale to je na jiné psaní. Dráhy byly rády , že vyřešily ty své  stále potřebné opravy , vězeňská správa byla ráda , že zde mohla selektovat "rozumné - spíše skoro civilní " vězně  od darebáků. Cukrovar Litovel , že se zbavil nadbytečného objektu.

Další otázkou ale zůstalo nevyřešeno - a to každoroční záplavy - jarní a povodňové , kdy se voda z Moravy z nadbytku vody spojovala s jezery a tím pádem vznikala obrovská vodní plocha. Nebylo při jednáních dořešeno - nebo spíše se to nechalo na budoucnost. Jen místní JZD v Moravičanech muselo každoročně ten podjezd u nádraží od jezer pod žel.tratí , co jste vyfotil ,  na jaře zavážet hnojem a udělat vlastně ze hnoje takovou ucpávku. Ptal jsem na to proč hnojem , tak mi bylo sděleno , že je to  na ucpání toho podjezdu nejlepší dostupný  materiál , který navíc je pořád k dispozici. Prý se ta ucpávka provádí  vždy když je potřeba - když přijde velká voda - pořád dodneška.

Je toho kolem těchto jezer více ( jako třeba , že je tam trvale zakázáno koupání - a koupe se ostošet , že tam chce provozovat činnost Jachtklub atd.) Spíše je to na delší psaní v jiné poloze. :-D

84 Ludmila Ludmila | E-mail | 6. dubna 2015 v 17:41 | Reagovat

Snímky se ti povedly, nádhera, opravdu pohladily duši. Díky

85 acijka acijka | Web | 7. dubna 2015 v 14:34 | Reagovat

Jezdíme párkrát do roka kolem jezer a vždycky jsem si říkala, jak to tam asi vypadá. Díky Tobě už to vím. :-)

86 T(h)om T(h)om | Web | 7. dubna 2015 v 18:54 | Reagovat

[83]: Ten kanál Dunaj-Odra -Labe je v mnoha ohledech sporný. Těžko říct, jestli by se investice vyplatily. Studoval jsem střední školu se zaměřením na dopravu, tak jsme o tom tenkrát vedli diskuzi, ale skončila bez jasného výsledku. Ostatně jako zatím vždy a všude.

[84]: Děkuji, to jsem rád.

[85]: Já právě taky :-) Možná jsem si nevybral ideální období. Snad by stálo za zkoušku přijít někdy za měsíc s teleobjektivem a dalekohledem a zkusit očíhnout zdejší practvo. Podle mam to vypadá, že by mělo být možné dojít do jěště zajímavějších míst kolem jezer. Měj se 8-)

87 acijka acijka | Web | 14. dubna 2015 v 10:35 | Reagovat

Tomíku, to ses teda projel! Pobavil mě popis bolavých nohou a prdele...mě by určitě upadla! :-D
V sobotu jsem vyjela na kole taky, zrovna se to chystám sepsat... :-)

88 Jeník Jeník | 14. dubna 2015 v 18:10 | Reagovat

Tak to koukám , asi opravdu těžká trasa - jako odpolední pohodička na kole. Na rajče (na fotoreportáž z této trasy) jsem se nedostal - asi to neumím.

Ale přeci jen malé ohlédnutí za minulostí. Jako obvykle jsem se zúčastnil jako v zastoupení ministerského úředníka při jednání v Lipince - kam bude zařazeno místní JZD. Jednalo se o slučování malých JZD do velkých celků. Byla to zvláštní situace. Protože všude to probíhalo hladce ( myšleno v celé republice , protože všem se zvedala ihned  mzda). Zde ale bylo  všechno jinak. Protože obec byla tehdy na Šumperském okrese podobně jako obec  Pískov (obec zeměpisně jižně - přes les) od Lipinky - ale stejná velikost a stejné problémy. V Pískově se to vyřešilo jednoduše - obec zažádala o změnu okresu - a bylo ji vyhověno. Uměli v tom chodit , protože toto tam  stihli udělat celkem čtyřikrát - což byla v naší republice opravdu rarita. Ale Lipinka - to byli jiní čtveráci. Ti chtěli do nového velkého JZD - ale problém zde byl opačný - nikdo je (žádné z okolních JZD) nechtěl. Tedy žádné okolní větší JZD. Když zůstávali v Šumperském okrese , tak přicházelo do úvahy jen JZD Úsovsko se sídlem v Klopině , nebo JZD Libina. No jednání byl jeden trapas. Vlastně  se vytvořili tři skupiny lidí - já , jeden z okresu odboru zemědělství  a jeden z krajské zemědělské správy v Olomouci    jsme byli tzv. neutrální - rozhodčí. Pak byla  jednou stranou místní garnitura tvořená místní paní starostkou (tehdy předsedkyní MNV), panem předsedou místního JZD a ještě jedním člověkem , což jsem nepochopil za koho tam je , ale budiž. Další stranou byli zástupci zmíněných JZD. - Tedy ti ,  co tvrdili že je nechtějí a bojovali jako lvi svými argumenty jak to nejde. Není se co divit. Pro obě JZD to bylo tzv.  za lesem. Dále jak jsem po chvíli zjistil ,  byla skutečnost , že tato obec je naprostý exot , skládající se z místní starousedlické populace , která se navíc vyvíjela po staletí jako český ostrůvek mezi německy mluvícím obyvatelstvem. Takže se s nimi nikdy nikdo nedomluvil. To myslím vážně , ale i obrazně. Oni totiž nezměnili svůj názor na sousedy ani dvacet let po válce , kdy v okolních vesnicích dávno bydleli již čeští obyvatelé.

Jednání samo bylo tak  leda na filmování do televize , protože mi to připadalo jako naprostá groteska. Jen jsem se musel ovládat , abych se nesmál . Všichni byli z jednání vážní , ustaraní a hlavně všichni bránili svá stanoviska a spíše to vypadalo na nedomluvu , než na domluvu. Zástupci od zmíněných JZD byli na sebe nerudní mezi sebou - asi dostali za úkol za každou cenu zabránit přijetí JZD Lipinka do jejich řad - což jsem docela chápal. Místní do toho vstupovali s nesmyslnými nápady jako že budou v JZD Hradečná a podobně - což vlastně  , když nechtěli přejít jako obec do Olomouckého okresu nešlo. Mne osobně tento stav štval více jako je , protože jsem dobře věděl , že skoro všechny velké zemědělské nově vytvořené celky hospodaří také na plochách v sousedních okresech a nikomu to nevadí. No na zemědělské správě - krajské v Olomouci - se nějak zasekli - dnes  již vím proč (protože šéfa  tam tehdy dělal člověk z Klopiny a lidi z Lipinky dobře znal). Dále bylo velmi zajímavé sledovat jak vystupují samotní místní. S náma se pokoušeli mluvit normálně (česky) , ale mezi sebou , jak se radili jak mají dále vystupovat - tak hovořili jejich místním dialektem. Tak to bylo něco pro moderní dějiny naší folkloristiky. Tak jim v tu chvíli  nerozuměl naprosto nikdo. Oni mluvili rychle - ale takovou naprosto archaickou hanáčtinou. No já jim nerozuměl ani slovo.

Toto jednání pak skončilo smírem a to , že byli přiřazeni - administrativně do JZD Úsovsko se sídlem v Klopině s tím , že si budou i nadále hospodařit ( na svém) jako doposud a nebudou odsud využíváni  na práci jinde v rámci velkého nového  JZD. S tím nakonec všichni souhlasili. Po tomto jednání mi bylo všelijak a oddechl jsem si až v restauraci na náměstí v Uničově zrovna naproti radnici co o ni tak hezky píšete , kde jsem se stavil na oběd. Ještě tak mimo jednání jsem si promluvil s místní paní předsedkyní MNV v Lipince  o místním životě. Byl docela jednoduchý - všichni chlapi z vesnice dojížděli do práce do Uničovských strojíren - skoro od nepaměti ( tedy od doby kdy byly tyto strojírny firmou Škoda postaveny - za první republiky) . V místním JZD dělali jen brigádně po večerech.  Pracovaly zde na poli a v JZD jen ženy aby nemusely nikam dojíždět (všude daleko)a hlavně staraly se o domácnost a děti. Některé z nich  pracovaly navíc ještě v lese. Přetahoval si je na práci do lesa místní hajný (lesní oblast kolem Bradla od jihu). Sama předsedkyně MNV (podle dnešního starostka) byla z jedné z těch pracujících žen - a to MNV dělala  jen tak bokem. Zadarmo. Ve stylu někdo to dělat musí a než by sem dodali z okresu někoho cizího - tak raději takto. No obec to byla opravdu uzavřená do sebe a to hodně. Nevím , snad je to dnes již jinak.

Příroda je tam opravdu krásná a výhled do kraje také - ve směru jak píšete. :-D

89 T(h)om T(h)om | Web | 14. dubna 2015 v 21:10 | Reagovat

[87]: No, projel :-D Ten návrat se zařadí k mým nejdrsnějším zážitkům na kole, ale s odstupem času to vnímám jako dobrodrůžo (aneb po bitvě je každý generál) :-) . Na tvůj reportík se těším, ale zatím tam nic není. No nic, budu sondovat dál 8-)

[88]: Rajče jsem znovu odzkoušel a normálně funguje, možná jste jen klepl někde mimo. Trasa je těžká jen tak napůl. Kdo má něco naježděno, zvládne to. Hlavním problémem byl hlavně ten vítr a čas. Za normálních okolností bych z toho tak zničený nebyl.

Teď bych nerad, abyste si následující řádky vyložil nějak špatně, ale přece jen vás chci požádat o omezení svých komentářů. Protože tahle stránka má fungovat jako vzkazník a ne jako diskuze k článkům, postupem času to bude strašně nepřehledné a nikdo už si nedohledá k čemu jaký komentář patřil. Navíc se snažím udržet blog jako primárně turistické stránky, takže dlouhosáhlý popis jednání o JZD kdysi v minulosti se sem prostě nehodí. Jistě jste si všiml, že jsem nedávno omezil diskuze u jednotlivých článků. Mám pro to své důvody, ale vzkazník jsem ponechal pro případ, že by mi přesto někdo chtěl napsat nějakou zprávu. Děkuji za pochopení.
Některé vaše postřehy přesto považuji za zajímavé a osobně bych uvítal, kdybyste si třeba založil vlastní blog a na něm svoje zážitky publikoval. Určitě je toho hodně, co můžete napsat. Jak jsem si všiml, s klávesnicí se dobře kamarádíte, takže by to nebyl problém. Já sám bych patřil k vašim pravidelným čtenářům a jistě bych nebyl sám.
Založení vlastních stránek na blog.cz je velmi jednoduché a zvládne to každý. Kdybyste se tedy k tomuto kroku rozhodl a v něčem potřeboval poradit, rád pomůžu.

90 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 17. dubna 2015 v 22:33 | Reagovat

Skvělé fotografie, Tomáši a opět poutavé čtení (protivítr je pěkná potvora) ;). Jsi borec, ty tvoje cykloakce jsou super a ještě stíháš fotit - klobouk dolů! Já jet v takovém vichru, tak to bez jakýchkoli výčitek vzdám :). Tak ti přeju další skvělé výšlapy a ráda zase přijdu kouknout na tvoje krásné fotky :). Jo - a přeju dobré světlo a vítr jenom v zádech :).

91 T(h)om T(h)om | Web | 19. dubna 2015 v 6:39 | Reagovat

[90]: No, na skvělé fotky nebylo úpln počasí, ale stejně díky. S tím větrem jsem to vážně chtěl vzdát, ale pak jsem to nějak překonal. Chvílema jsem přesto myslel, že tam na silnici chcípnu a časem mě kamiony rozjezdí na placičku i s kolem :-D Díky a užij si krásnou neděli 8-)

92 Inka Inka | E-mail | 20. dubna 2015 v 19:35 | Reagovat

Dobrý den,
dovoluji si Vám naosat, protože jsme v autě poslouchali v sobotu 18.4.2015 kolem 18.30 Radiožurnál. vzpomínal tam v pořadu o zvláštních osudech lidí pán(jméno už nevím),který asi už nežije, narozen 1924 a slouřil ve Štolnavě a byl tam přes válku i potom.Zaujalo nás to, protože máme chalupu, bývalý německý hostinec v Osikově. Taky bychom rádi znali historii tioho místa. ale nic jsme nenašli.Ten pán našel tu hrůzu, ty ubité ženy.Bylo to trochu jinak než píše p.Jeník.
Tak snad Vám ten pořad osvětlí více, s pozdravem, Inka Melzerová

93 T(h)om T(h)om | Web | 20. dubna 2015 v 20:23 | Reagovat

[92]: Dobrý večer.
Ten pamětník se jmenuje Ignác Žerníček a momentálně žije v Kopřivné. Rozhovor s ním připravil pan Vít Lucuk z Vikýřovic, který pracuje pro projekt Post belum - paměť národa. Pomáhal jsem mu s dodáním historických map a katastrů. Svůj text mi tenkrát poslal ještě dříve, než se objevil na webu Radiožurnálu, potažmo i ve vysílání, takže jej znám a vím o čem je.
Pan Jeník mi píše na blog komentáře velmi často a velmi obsáhle. Občas se v nich ale objeví nějaké nepřesnosti, čehož je tento příklad důkazem.
Jinak Osikov znám, byl jsem tam několikrát pěšky i na kole, a fascinuje mě ta odloučenost a klid. Jako chalupa jistě bezva místo a přeji vám, aby tak i vydrželo :)

94 Hanka Hanka | E-mail | Web | 23. dubna 2015 v 22:47 | Reagovat

Ahoj Tome.
Prohlédla jsem si všechny zmeškané články. Kvůli chřipce jsem se dostala do pořádného skluzu, který se mi postupně daří zdolávat.
To, že uzavíráš diskuze, bych pochopila, ale u posledních článků vůbec není možnost komentů.
Nevím, jestli je to úmysl nebo nějaká chyba u mě. :-?
Měj se fajn! :-)

95 T(h)om T(h)om | Web | 25. dubna 2015 v 4:53 | Reagovat

[94]: Ahoj, na skluz se vykašli, hlavně abys byla zdravá 8-) Chyba s komentáři není u tebe, na nějaký čas jsem je skutečně zrušil a ponechávám jen tento vzkazník. Takový pokus. Ale za návštěvu a za to, že jsi se ozvala. Přeji krásný víkend :-)

96 Hanka Hanka | E-mail | Web | 25. dubna 2015 v 10:09 | Reagovat

[95]: Tome dík, zdravá už jsem vzhledem ke svému věku. ;-)  :-D
Děkuji i za vysvětlení, nechat jenom vzkazník není špatný nápad. :-)
Užij si krásný víkend, doufám, že u vás svítí sluníčko!
My za chvilku vyrážíme do terénu. :-)

97 T(h)om T(h)om | Web | 26. dubna 2015 v 21:46 | Reagovat

[96]: Já byl zrovna v práci, ale stejně dík :-)

98 Hanka Hanka | E-mail | Web | 28. dubna 2015 v 17:40 | Reagovat

[97]: No jo, někdy to tak vyjde. ???

99 acijka acijka | Web | 30. dubna 2015 v 13:08 | Reagovat

To musel být zážitek s muflony...Loni na podzim jsme byly s Jitkou (jak s námi byla na Rejvízu)na koních nad Šternberkem a když jsme přijížděly po louce k lesu, vyběhlo nám naproti cca 60 kusů muflonů. Hleděly jsme, co bude, ale zastavili se na chvíli a pak to stočili zpátky do lesa. Vůbec jsem netušila, že tu v okolí pobíhá nějaký muflon, natož celé stádo! Jitka říkala, že už je jednou v lese zahlédla... :-)

100 T(h)om T(h)om | Web | 30. dubna 2015 v 18:32 | Reagovat

[99]: jj, mufloni byli super :-) Mimochodem že neuhodneš, odkud jsem právě dorazil? 8-)

Zobrazit novější komentáře

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.