Kluci vyfotografovali ducha při hře v podzemí aneb úpadek lidské soudnosti

9. února 2009 v 8:38 | T(h)om |  Mišmaš
Někteří lidé jsou nepoučitelní. Pamatujete si jak jsem vám názorně předvedl výrobu ducha na fotografii? Tenkrát jsem chtěl ukázat, že média typu TV Nova si okurkovou sezonu vždycky umí zpestřit "zaručenými" zprávami o záhadných událostech, které vždycky zaujmou diváky určitého druhu. No a protože právě například "novácký" divák mezi takový druh spadá, není divu, že včera k podobné věci došlo znova. Dva mladí kluci (typl bych je tak na šestnáct až osmnáct let) při airsoftu v podzemních prostorách údajně vyfotili mimo sebe i siluetu záhadné postavy (obrázek: zpráva na tn.cz). Nova fotografii uznala za vhodnou do hlavního zpravodajství a "profesionalita" autorů reportáže byla také zarážející, neboť pro názor šli za místním "záhadologem" a nechali si od něj na kameru odvyprávět bubákovskou povídačku aby reportáži dodali důvěryhodnost. Já osobně si přitom myslím, že ti dva kluci se těžce nudili, fotku vyrobili jako já ve Photoshopu a teď všem vypráví jak jsou slavní nebo jak se jim podařilo Novu "oblafnout". Mimochodem Nova se nejspíš ani oblafnout nenechala, ale je vděčná za "kvalitní" téma na reportáž.

Pokud mě považujete za Scullyovou v chlapském těle, tak se musím bránit. Osobně se přikláním spíš k Mulderovi, i když nechci být zase takový extrém. Já věřím, že kolem nás je spousta nepoznaných věcí. Nepopírám možnost existence všech těch záhadných jevů a o životě mimo naši planetu jsem víceméně přesvědčen. Jsem zastáncem nezaujatého průzkumu těchto fenoménů, ale právě proto mi přístup senzacechtivých médií vadí. Myslím, že výše zmíněný obor svým stupidním přístupem poškozují. Jde o téma zajímavé pro široké masy, takže média zkrátka rádi uveřejňují každou zmínku o nich, třebaže se většinou ukáže že jde o podvod. Lidé pak pochopitelně seriózní výzkum neberou vážně a badatele v tomto oboru považují za podvodníky nebo blázny. Jen málo lidí si však uvědomuje, že všechno je to o svobodě vlastního uvažování, které je třeba odpoutat od zažitých stereotypů. Před pár stoletími například všichni věřili, že Země je placka obklopená mořem. Když to Kolumbus vyvrátil tak zase bylo všem jasné, že Země je středem vesmíru. Za jiný názor se upalovalo, aby tihle kacíři nenarušili klid v duších lidu. S jistými změnami je současná situace stejná.
Jenomže člověk se za tu dobu stal hodně nedůvěřivým. Důvodem je mimo jiné hromada dezinformací či záměrných lží šířených masově rozhlasem, tiskem, televizí nebo po internetu. Lidé ale přes to všechno prahnou po senzacích. Nikdo neví co je a co není pravda a tak každý jednoduše věří tomu, co se mu zdá přitažlivější. A na to právě média sází. Uzavírá se bludný kruh, který brání rozvoji serióznímu výzkumu neznámých jevů.
Vím, že já na tom nic nezměním. Jen se snažím zastat těch, kteří paranormálno studují zodpovědně a upozornit, že na jejich práci bohužel také parazituje spousta šarlatánů toužících vydělat na lidské blbosti a senzacechtivosti.
 


Komentáře

1 Lit Lit | Web | 9. února 2009 v 13:48 | Reagovat

Myslím, že kluci si z nás dělají trochu dobrý den...jen je mi záhadou, jak na takové "vtípky" dneska ještě může někdo skočit.

2 Tereesek (Terýsek) Tereesek (Terýsek) | E-mail | Web | 9. února 2009 v 14:26 | Reagovat

Ahoj,

máš krásnej a moc zajímavej blog.

Můj je www.pote.blog.cz klikni na web, a uvidíš ho.

A jestli máš ICQ a chceš si s někym povídat tak já mam ICQ : 423508638

Caw !!!

3 Zoe Zoe | 9. února 2009 v 16:30 | Reagovat

Hmm...Nova..Ehm, Tome, nebylo to, co hráli v  tom podzemí Airsoft? Neumím si jaksi představit hraní Softbalu v podzemí... :-)) Ale co, každý se někdy "upíše"...

4 ViK ViK | 9. února 2009 v 16:40 | Reagovat

Myslím, že jsi to napsal dobře. Já jsem taky spíš Mulder než Scullyová. Hodně "paranormálních" jevů považuju za jevy vlastně přirozené. Jen si je nedokážeme vysvětlit a tak nám přijdou záhadné a nadpřirozené. A souhlasím s tím, že tyhle "mediální senzace" škodí a snad i znemožňují seriózní pátrání.

Mimochodem .. kouknul jsem do profilu .. zaujali mne Roxetti. Já je taky rád poslouchám - tedy spíš ty starší desky jako Look Sharp, Pearls of Passion atd. :o)

5 Tomáš Tomáš | Web | 9. února 2009 v 16:56 | Reagovat

Zoe: Ježíš máš pravdu! Psaljsem to po ránu se zalepenýma očima, takže se dodatečně omlouvám a chybu opravuji :)

6 Tomáš Tomáš | Web | 9. února 2009 v 16:59 | Reagovat

ViK: Souhladím. Roxette byli skvělí do desky Have a nice day. Pak už to šlo z kopce :(

7 Pierre Pierre | Web | 9. února 2009 v 17:36 | Reagovat

1) země placka je, bylo to v animovaném seriálu Dinosaurové

2) když něco řeknou na Nově tak je to svaté!

3) ještě že nemám TV, ikdyž na Novu jsem se stejně nikdy skoro nekoukal

4) někdy v noci taky vypustím ducha, tak co by ho nevypustil nějakej klučina :D

8 Pierre Pierre | Web | 9. února 2009 v 17:36 | Reagovat

Softbal :DDD

9 Polgara Polgara | Web | 9. února 2009 v 19:35 | Reagovat

Mně tohle přijde hloupé, adost mě zaráží, že tohle Nova zveřejnila.

10 tulen tulen | E-mail | Web | 10. února 2009 v 18:53 | Reagovat

Nova je Nova. Jsem proti ní zaujatá a nehodlám to měnit! ;oD

11 Elisabeth Elisabeth | Web | 11. února 2009 v 18:28 | Reagovat

Jak jsi vytvořil "pravého" ducha, to jsem zírala, ale je to tak. Nově už nevěřím nic! Přestávám na zprávy koukat celkově, protože ty jejich "zaručené" informace a že to mají jako jediná televize natočené, je mi z toho na nic. A hlavně tolik smutných zpráv, jak někdo zabil, umřel, nehoda.....

12 Virus Virus | E-mail | 14. března 2009 v 20:06 | Reagovat

Strašně se mi líbí jak si každý hned myslí že jsme tu fotku nějak upravovali, nechce a nebo nemůže připustit že by "to" tam opravdu mohlo být. Člověk si připadá divně když ví že to tak je a nikdo mu to nevěří a nemá jak to dokázat. Sice mi to je jedno co si myslí ostatní, vím svoje, ale jak řikám, z těchlech teorii co lidi píšou je mi špatně. (Virus - autor fotografie)

13 Tomáš Tomáš | Web | 14. března 2009 v 20:49 | Reagovat

Virus: Já tomu nevěřím už proto, že ta postava je v nepřirozené poloze vůči objektivu a pozadí. Ona ani sama reportáž nepůsobila dvakrát věrohodně a upřímně řečeno - celé mi to připadne jako pokus o vtip. Nemůžu si pomoct, ale nevěřím.

14 Virus Virus | 14. března 2009 v 21:23 | Reagovat

Tak nám šlo o to si zahrát a né si dělat nějaký vtípky z lidí a z novy. Fotka se u nás na webu objevila společně se všema do hodiny co jsem přijel z akce a upozorněn na tuhle podivnou fotku jsem byl teprve až od kámoše, který si toho všiml. No, vlastně ani nevím proč se tě snažím přesvědčit, když vím že tomu stejnak neuvěřiš. :)

15 Army Army | E-mail | Web | 14. března 2009 v 21:52 | Reagovat

ty kreténe jedinej kdo se nudí u kompu seš ty!!! ty jsi tam nebyl a nevíš jak to tam probíhalo.. to se ti to kecá tady od monitoru když si viděl maximálně zprávy... Seš kus trapnýho šmejda kterej si hraje na něco víc... Myslíš že jsme si chtěli zvyditelnit zrovna duchem??!! myslíš že jsme to měli za potřebí??!! nám šlo hlavně o to aby nám to někdo pomohl vysvětlit jestli to neni odraz nebo tak...Nevkládej se do věcí o kterej sakra nic nevíš...

16 Tomáš Tomáš | Web | 14. března 2009 v 21:55 | Reagovat

Nechci nikoho konkrétně obviňovat, ale ruku na srdce: Kdyby tam někdo (něco) stál, byl by v úplně jiné pozici. Tahle postava má evidentně hlavu výš než osoba v maskáčích, ale proporce má podobné. Velmi silně to tedy připomíná nepovedenou snahu tam siluetu dodatečně vložit. Možná kdyby se trochu zvětšila a ne jen přenesla na obrázek, vypadala by přesvědčivěji. A chytit "ducha" tak hezky na střed záběru taky zavání až podivnou náhodou. No schválně - kolik duchů jsi už viděl takto napózovaných přímo před foťák?

17 Tomáš Tomáš | Web | 14. března 2009 v 22:01 | Reagovat

Army: Tvoje hulvátské vyjadřování nebudu komentovat. Jen tě upozorním, že další komentáře tohoto typu budu mazat. Zviditelnit bych asi nenapsal s Y, ale jsem jen trapnej šmejd, že? Pokud jste (opravdu) chtěli zjistit původ siluety, měli jste oslovit odborníka na fotografii a ne jen nějakého "záhadologa", který vás dost znedůvěryhodní. Asi ti to připadne jako "hra na něco víc", ale všechno co se objevilo na netu a v TV zkrátka nevyznívá ani trošku důvěryhodně. Možná se pletu, možná ne. Jen jsem shrnul své dojmy. Proto jsem také napsal "Já si myslím, že...", ne "Oni to tak udělali".

18 Zeus Zeus | Web | 14. března 2009 v 22:09 | Reagovat

hele jestli si myslite ze vsichni vsechno vite a nic jste si nepodlozili dukazy tak oki je to vas nazor :-) ale sice dost ubohej ale je nechci nikoho tady urazet ikdyz Tomas to vice mene v blogu dela ale ja jsem tu fotku videl a jako grafik vim ze se da delat fotomontaz a taky jako ITak vim ze se da z originalniho souboru zjistit totalne vse co se snim delalo a vim ze u original souboru neni nic co by se snim delalo ... nechteli jsme publicistiku tak jak z toho vyplynulo ... chteli jsme jen zjistit co to je o to nam slo aby nam to nekdo VYSVETLIL :-) tot asi vse ...

19 Army Army | E-mail | Web | 14. března 2009 v 22:10 | Reagovat

dobře omlouvám se za své vyjadřování jen mě to vytočilo... Mám tedy otázku dokázal bys to vysvětlit nějak jinak než že je to foto montáž?? zatim nám to nikdo nějak nevysvětlil.. rád bych věřil tomu že to žádnej duch není a věř mi že do tý doby sem byl stejnej skeptik jako ty... a co se týče záhadologa to si tam dosadila nova a mi ho viděl až ve zprávách

20 Tomáš Tomáš | Web | 14. března 2009 v 22:15 | Reagovat

Zeus: Jako grafik tedy jistě víš i to, že EXIF data se dají pomocí různých prográmků změnit. Že někoho urážím bych neřekl - napsal jsem svůj názor tak jak mě v tu chvíli napadl, protože tento případ je zkrátka svého druhu ukázkový. Zpětně uznávám, že jsem to možná napsal dost tvrdě, ale nikde zkrátka není nic, co by mě přesvědčilo o opaku.

21 Tomáš Tomáš | Web | 14. března 2009 v 22:20 | Reagovat

Army: OK, beru. Protože jsi jak píšeš byl stejný skeptik, pak jistě rozumíš mému názoru. Já sám nejsem úplně zarytý skeptik, ale snad pochopíš když prohlásím, že fotka s nepřirozeně umístěnou siluetou a výpověď "záhadologa" na TV Nova skutečně moc uvěřitelně nepůsobí. Neberte to nikdo jako osobní útok, ale jako zvážení informací v médiích "selským rozumem".

22 Zeus Zeus | Web | 14. března 2009 v 22:28 | Reagovat

j ale pochybuju ze Virus to vi ... nebo aspon na to myslel kdyz tu fotku hned uploudnul co prijel domu tak pochybuju ze mel cas si stim hrat ... presne to je to co mi na tom pristupu lidi stve ze nic o tom nevedej a hned rikaj moudra a nemaj je podlozeny i kdyz mi to muze bejt fuk ja o tom vim sve ... ukazujou pak sve snizene iq ale je to i tim ze lide bud zavidej neco a nebo to neumej pochopit bojej se toho a radci to odsoudej a zahodej to ... hold dnesni svet je v tomhle na 2 veci ...

23 Tomáš Tomáš | Web | 14. března 2009 v 22:40 | Reagovat

Zeus: Bez urážky - nikoho z vás neznám a tak nemůžu posoudit kdo dokáže změnit metadata nebo vytvořit fotomontáž. Nemůžu posoudit ani to, jak dalece je pravdivé všechno to co si tady spolu píšeme. V podstatě ti můžu odpovědět jen to, co jsem napsal Armymu. Všechno co dělám je to, že hodnotím informace, které byly k mání. Pokud máš v sobě aspoň trochu soudnosti tak musíš uznat, že pro někoho z druhého konce republiky ty informace nevyznívaly nijak důvěryhodně. Nepopřeš snad ani fakt, že podobných senzačních zpráv jsou mraky, a že vyrobit pro tyhle účely fotomontáž je otázka několika kliknutí myší. Jejich důvěryhodnost pak rapidně klesá. Co by napadlo tebe, kdybys s tím neměl nic společného a takovou zprávu zaslechl ve zprávách na Nově místo "zvířátek"? Moje IQ do toho tedy netahej, já jsem s ním spokojený. Jsem přesvědčený, že jako grafik bys z toho nutně měl stejný pocit jako mám já. Kam by svět dospěl, kdyby se slepě věřilo všemu co se kde šustne? K placaté zeměkouli, želvě podpírající nebeskou klenbu a sedmihlavé sani požírající princezny? Svět je možná na dvě věci, ale věřit všemu bez rozmyslu by ho nijak nezlepšilo.

24 Tomáš Tomáš | Web | 14. března 2009 v 22:46 | Reagovat

Jdu chrnět, takže na další případné reakce odepíšu zítra. Dobrou noc.

25 Zeus Zeus | Web | 14. března 2009 v 22:51 | Reagovat

to iq nemyslim presne tebe ale spis narazim na to co bylo na tn.cz v diskuzi jj mas recht asi bych byl taky velmi obezretny a hned bych vsemu neveril dokovad bych si to nezkusil overit ale nepoustel bych se do slepeho urazeni lidi ( zase smeruji k tn.cz ) jsou tam velmi nizke inteligence takze asi tak nechtel jsem te urazit jen jsem psal spis k tomu tn.cz ale ono je to rozlezle vsude a ze zacatku jsem taky ten tvuj clanek nebral extra dobre pac mi to pripadalo jako urazeni lidi kteri se na tom podileli ( na te fotce ) ...

26 Tomáš Tomáš | Web | 14. března 2009 v 23:18 | Reagovat

Zeus: A o tom taky celou dobu píšu. TV Nova a její tn.cz jsou potravou pro tupé mozky, které chtějí co nejvíce barviček a vzrušení. Zprávy z těchto zdrojů pak nutně nesou punc šarlatánství - zvláště když jsou toho druhu, o kterém se bavíme. Že jsem urážel lidi, kteří fotku udělali vesměs odmítám. Nenapsal jsem že to byl vyložený podvod, ale že to tak na mě působí. Tak jsem si nechal otevřenou možnost neupírat nikomu jiný názor. Současně s tím jsem však svůj vlastní názor ochoten podpořit v seriózní diskuzi, kde budou i jiné pohledy na věc. Shodli jsme se na tom, že pro nezaujatého člověka se tahle záležitost musí jevit jako nepravděpodobná, a já dodávám své důkazy proč. Beru, že tvoje pozice oponenta je horší, protože pokud to byla pravda, důkazy se budou shánět těžko. Nemůžeš mi ale mít za zlé, že se přikláním k pravděpodobnější variantě, kterou mi nikdo nijak pádně nevyvrátil. Každý přece může napsat "Já tam byl, je to pravda". V minulosti se už objevilo tolik časem prokázaně zpochybněných "zaručených" senzací, že můj postoj je přinejmenším pochopitelný. Nemějte mi tedy nikdo za zlé, že ačkoliv k výzkumu paranormálních jevů přistupuji s respektem, tahle fotka se mi zdá podezřelá a zatím si za svojí nedůvěrou stojím. Není to žádná závist, IQ, rebelie nebo strach, ale mozaika z těch střípků co jsou k mání. Pokud se objeví nějaké další, které výsledný obraz změní, změním snad i já svůj názor.

A to je pro dnešek opravdu všechno, jdu do peřin. Mějte se.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.