Den blbec (nebo přinejmenším hňup)

30. dubna 2009 v 18:01 | T(h)om |  Milý deníčku...
Když jsem dnes v práci koukal ven vždycky mě napadlo, jak je bezva mít prodloužený víkend. Nemohl jsem se dočkat až pojedu domů při úžasně teplém vzduchu a ve slunečním svitu puštěném na plný výkon. Když k tomu konečně došlo, užíval jsem si to a i přes stále přetrvávající drobné potíže se zdravím jsem si řekl, že dnes zase vyrazím na kolo. Je to lepší než sedět na gauči a čumět na béčkové filmy v televizi. Doma jsem jukl do mapy kam by to tak mělo být. Po chvíli šmátrání prstem po papíře mi padly do oka Dlouhé Stráně. Je až trestuhodné, že jsem tam ještě nebyl a napravit tento nedostatek byl nápad ceny zlata. Obřadně jsem do cyklobatůžku naskládal všechny nezbytnosti, udělal si na cestu pití a navlečen v nových sportovních kalhotech jsem se vydal do sklepa vytáhnout kolo.
Jet těch 18 km do Loučné nad Desnou celou hodinu je výkon, za který by se mělo zavírat. Sám jsem se styděl, že se tak ploužím a po rovince (to prťavé stoupání ani nestojí za řeč) řadím převody, které jinak přichází ke slovu až v kopcích. Co ale dělat, když do protisměru foukal takový silný vítr? Vlastně jsem měl chuť to zabalit hned za městem, ale když už se dokopu někam vyrazit tak obvykle nerad ustupuji dokud není "mise" splněna. Zatnul jsem proto zuby a prodíral se větrem jak to šlo, tedy ztuha. Čím blíže Loučná byla, tím více se nad horami rýsovaly respekt budící mračna. A když jsem do Loučné dojel, obloha se zatáhla, slunce skryly tmavé chomáče oblaků a vítr ještě zesílil. Kus za polorozbořeným zámkem mě síla větru překvapila znovu. Ze zatáčky přes silnici přehnal prudký poryv vzduchu listí a orvané okvětní lístky nedalekých stromů, a když jsem pak dojel k tamní základní škole, musel jsem zastavit a rozmýšlet se co dál. Obloha byla stále černější, vichr sílil a téměř povalil důchodkyni, která se šinula na kole v protisměru. Je to blbý pocit zdolat nejnudnější etapu cesty a pak se dívat na to, jak počasí hatí všechny plány dojet až do cíle. Stál a rozmýšlel jsem asi deset minut. Chvíli jsem se díval na oblohu, chvíli na vrcholky hor pomalu se ztácející v mlze a chvíli na stromy okolo, které se ve větru skláněly, ztrácely listí a dokreslovaly obraz armagedonu. Kdo ví odkud se ve mě vzaly hrdinské sklony, takže jsem se rozhodl pokračovat a doufat, že se počasí ještě nezhorší. Zhoršilo. Kus nad městem se mi o čelo rozpleskly první kapky a moje hrdinství vzalo za své. Odhodlání je sice prima věc, ale člověk by měl přesto poznat kdy je na čase zbaběle zdrhnout. Vidina moknutí někde v horách mě nijak nelákala. Otočil jsem se tedy o 180 st. a za sílícího deště vyrazil zpátky. Návrat domů mi trval necelou polovinu toho co cesta do Loučné. Nejspíš díky tomu, že tentokrát jsem měl vyjímečně vítr v zádech. To se mi nestává často, tak jsem si to užíval. Před Velkými Losinami jsem konečně dešti ujel. Chtěl jsem se tam sice zastavit a udělat na blog nějaké obrázky místnho kostela, ale i ten se proti mě spikl a bylo zavřeno. Jak říkám, mám den blbec. Jel jsem tedy přímo domů a těžko se smiřoval s faktem, že na Dlouhé Stráně budu muset vyrazit zase jindy.
Tento den se prostě nevyvedl. Těšil jsem se jak si to užiju, jak sem na (poslední dobou zanedbávaný) blog udělám parádní fotky, jak zapíchnu do mapy další pomyslný špendlík... A ono prd! Příští výlet na horní nádrž tedy budu muset naplánovat až v době, kdy si meteorologové budou jistí bezmračným počasím, vražedným suchem decimujícím vegetaci a bezvětřím. Při troše štěstí se dočkám. Do té doby mi nezbývá než plánovat skromněji a slíbit vám, že snad v blízké době splodím nějaký hodnotnější článek než je ten dnešní. Zatím si jdu pustit televizi a zhlédnout pár béčkových filmů. Díky za pochopení, a dámy: moc se dnes na hranicích necukejte!:D