Proč nechodím na rockové (a jiné) koncerty

13. srpna 2009 v 16:09 | T(h)om |  Milý deníčku...
Tento článek píšu v návaznosti na ten předchozí a proto, že jste se o něčem podobném sami zmínili v komentářích pod ním. Berte to jako můj soukromý pohled na věc a nikoliv jako útok na ty, kdo s ním nesouhlasí.

Nedávno mi přítelkyně s nadšením oznámila, že pojede na srpnový megakoncert Kabátu do Prahy. To mi zavdalo příčinu zapřemýšlet nad tím, jak to tam bude vypadat. Z toho co jsem vykoumal mi došlo, že pro mě je účast na podobné události záležitost jen velmi málo lákavá. Proč?


Mám doma několik DVD se záznamem koncertů. Armin van Buuren, Jarek Nohavica, Madonna, Scorpions, Tori Amos, Rammstein, Vangelis, Roxette... Zkrátka spoustu různých žánrů, spoustu různých scén a spoustu různých interpretů. Všechno to na obrazovce vypadá moc hezky. Člověk si pěkně doma vychutná kvalitní zvuk, sehrané doprovodné tanečníky (pravda, Nohavica jich tam moc nemá:) ) i různé další efekty. Umím si představit, že sledování takového DVD může někoho nalákat i k samotné návštěvě koncertu. Vidět tohle naživo - to musí být maso! Při bližším pohledu už to ale takové maso není.
Velkých koncertů se zúčastňuje i velké množství lidí. Je naivní si myslet, že právě vy se dostanete do prvních řekněme deseti řad u pódia. Mnohem pravděpodobněji budete od jeviště tak daleko, že nejenže z vašeho idolu bude jen nejasná tečka v dálce, ale navíc vám budou překážet fandové poskakující kolem. Další nešvar je tlačenice. Já tlačenice nesnáším. V davu lidí se špatně dýchá, každou chvíli vám někdo dupne na nohu a strkanice ze všech stran je k tomu všemu jakýsi bonus. Když už se vám přes moře hlav podaří zahlédnou aspoň velkoplošnou projekci nad jevištěm, stejně neuvidíte všechno a když už něco uvidíte tak ne pořádně. Zvuk z reproduktorů bude řvát "na plné koule" a s kamarádem stojícím hned vedle si nebudete rozumnět ani slovo z rozhovoru o tom, že ten tlusťoch před vámi je zpocený a děsně zapáchá.
Vadí mi i omezení, která při podobných akcích pořadatelé zavádějí. Nesmíte mít telefon, foťák, pomalu ani klíče od bytu. Stejné je to i s nápoji, které si smíte koupit až v určeném areálu, samozřejmě za nehorázně přemrštěné ceny a po vystání dlouhé fronty.
Pravidelní návštěvnící vystoupení světových hvězd budou určitě oponovat atmosférou a nezapomenutelným zážitkem. Já jim to neberu. Sám ale nic podobného z výše uvedených důvodů neplánuji. Raději si doma pustím DVD. Pěkně z gauče, s nataženýma nohama a něčím na zub před sebou. Uvidím všechno hezky z blízka, při potřebě si odskočit jednoduše stisknu tlačítko PAUSE, a za peníze, které bych jinak utratil za cestu do Prahy, vstupenku, a luxusní ubytování svého oblíbeného interpreta v Hiltonu si koupím něco jiného. Třeba další DVD:)
 


Komentáře

1 Lištička Lištička | Web | 13. srpna 2009 v 18:32 | Reagovat

Máš velký kus pravdy, souhlasím s tebou :-)

2 Lit Lit | Web | 13. srpna 2009 v 20:07 | Reagovat

Proto mám radši komorní akce: koncerty v klubech a podobně. Jediného mega koncertu, kterého jsem se letos účastnila, byli Alexandrovci. Kromě kulturních vložek - tanečníků se svými vlastními čísly, jsem nepotřebovala nic vidět. Jen poslouchat...

3 f3rd4 f3rd4 | Web | 13. srpna 2009 v 20:14 | Reagovat

Moc nesuhlasím . živý koncert je živý koncert ... A když si to umíš zařídit dostaneš se i dopředu :-) pokud jsou nejaká místa na sezení :-)

4 Tomáš Tomáš | Web | 13. srpna 2009 v 21:04 | Reagovat

Lištička: To jsem rád:)

Lit: Alexandrovci? Jaké to bylo? :)

f3rd4: Na nesouhlasy z tvé strany si zvykám:) Co znamená "Když si to umíš zařídit"? Pochopil bych "Když máš peníze na lístek do první řady". V jiných případech půjde nejspíš o něco nepěkného a nekalého.
Jinak živý koncert je skutečně živý koncert. Něco na tom rozhodně bude když na ně chodí tisíce lidí. Jen pro mě osobně to není takové lákadlo jako pro ně a tento článek je o mém pohledu na věc.

5 Zuzka Zuzka | E-mail | Web | 13. srpna 2009 v 21:18 | Reagovat

Souhlasím s tebou .. Mě ty masy lidí i docela děsí .. I abych pravdu řekla.. někdy ty nahrávky ze studia jsou daleko lepší než na živo .. ;o) Ale takový menší koncík třeba Krausberry ve Vagóně to je zase jiná .. Ale to fakt není megakoncert

6 Barq Barq | Web | 13. srpna 2009 v 21:53 | Reagovat

mm...když nad tím teď uvažuju, máš pravdu. ačkoliv atmosféra na gauči je nesrovnatelná s tou na koncertě, davy a tlačenice jsou nesnesitelné a ceny, jak říkáš, přemrštěné. mimo to, šance, že se dostaneš pod pódium je fakt nulová..

Já dávám přednost klubovým koncertům, nebo festivalům. Tam je sice taky masa lidí, ale všichni se najednou nenahrnou jen na jedno místo a když člověk příjde pět minut před koncertem, má ještě velkou čanci, že se dostane docela dopředu...

7 Bels Bels | Web | 13. srpna 2009 v 22:06 | Reagovat

Mno mám jiný názor. Ale nevyvracím ti ho.
Ale nikdy u televize (třeba i s domácím kinem a velkou obrazovkou) nenavodíš tak úžasnou atmopsféru jako na živém koncertě.
Ale proč velké koncerty? Kromě těch legend dnes málokterá kapela má tak velkou návštěvnost, aby se ti špatně sháněl lístek, nebo ses bál, že by tě na koncertě někdo ušlapal. xD

8 dajusska dajusska | Web | 14. srpna 2009 v 8:51 | Reagovat

perfektní článek. na konzerty taky nechodím, mám strach muže se přihot cokoliv

9 Jeremy Jeremy | Web | 14. srpna 2009 v 9:00 | Reagovat

Souhlasím prakticky se vším. Radši se na koncert v klidu podívat doma. Jak jsem zmínil, jediný koncert, který jsem absolvoval, byl koncert Pavarottiho, a ten měl úroveň. Žádná tlačenice, sedělo se normálně na sedadlech, bylo to ok. Jako v divadle :-) Akorát jsme byli až v nějaké 20 řadě, či co, takže jsem majstra viděl pořádně jen díky obřím monitorům nad pódiem.

10 f3rd4 f3rd4 | Web | 14. srpna 2009 v 15:57 | Reagovat

[4]: Já se s tebou nai nehádám ... je to hodne individuální . Jen říkám že s nečím nesouhlasím ana neco mam jiný pohled ..
Jinak říkám pokud jsi šikovný a není jen otázka penez dají se sehnat slušná místa ...

11 Polgara Polgara | Web | 14. srpna 2009 v 17:17 | Reagovat

Také se řadím mezi ty, kteří se radši na nějaký koncert podívají v pohodlí domova, s popcornem u ruky a pohodlnou sedačkou pod zadkem :-), a jak sám říkáš...vyjde to i levněji

12 monyka monyka | Web | 14. srpna 2009 v 18:00 | Reagovat

ahoojky,prosíím potřebovala bych tvojí pomoc...já jako strašnej amatér jsme se rozhodla objednat zrcadlovku ale nevyznám se v tom,jeslti je dobrá nebo ne...na mém blogu mám napsaný článek o zrcadlovce,kterou se chystám objednat a potřebovala bych někoho názor-protože v tom bazaru jí maj za 1500kč,tak jestli to má vůbec cenu si kupovat nebo...a podle tvých článků (tvuj blog navštěvuju už docela dlouho dobu:D) vim,že ty se v tom hoodně dobře vyznáš:D

13 monyka monyka | Web | 14. srpna 2009 v 18:05 | Reagovat

a i jsem tu četla ,myslim,článek tu zrcadlovku si taky používal,že to byl tvuj první foťák,Minoltu...ale teď netušim jeslti si to nepletu s někym jinym:D

14 cracatit cracatit | Web | 15. srpna 2009 v 22:20 | Reagovat

Nechodím pravidelně na megakoncerty, ale na pár jsem byl a ušlapání celkem nehrozilo, lidí přišlo přiměřeně prostoru, lístky byly přiměřeně drahé, ale k pódiu se dostat dalo, když sis vzpomněl dostatečně včas, že tam chceš jít. Třeba jeden příklad za všechny: V roce 2004 jsem byl na Jethro Tull v Brně v hale Vodova - kousek od stadionu, kde se hraje v Brně fotball - v Králově poli a bylo tam cca 3000 diváků, atmosféra úžasná a zážitek naprosto jiný než na domácím kinu, navíc jsem tam byl s přáteli a v mezičase se dalo rozumět, na pódium byl výhled dobrý (vím z popisu, protože sám nevidím) a vůbec to nepůsobilo jako nějaká masovka. Jinak slouhlas s klubovýma koncertama, bývají lepší než ty mega, ale těžko chtít třeba po Ping Floyd, aby hráli třeba v pidi klubu jako je Stará pekárna, cca. pro 60 lidí.

15 cracatit cracatit | Web | 15. srpna 2009 v 22:33 | Reagovat

Jo a mimochodem zde kritizovaný koncert byl skvěle zvládnutá akce. Chodov na takovýhle mega není stavěný a přece to proběhlošvšecko v klidu. Jinak si taky říkám, aby se někteří extrémní fanoušci kvůli své hvězdě nezapomnělyi na záchodě. Napsal bych to drsnějším jazykem, ale nevím, jestli se to sem hodí.

16 Tomáš Tomáš | Web | 16. srpna 2009 v 8:50 | Reagovat

cracatit: Já zde nekritizuji žádný konkrétní koncert, jen píšu proč bych na ně nešel. S tou organizací na Chodově to prý ale rozhodně nebylo nijak slavné a pokud se ti tamní podmínky zamlouvaly, tím líp pro tebe.
Pink Floyd nebo Jethro Tull je přece jen něco jiného než Madonna. Jejich fanoušci se nechovají tak idiotsky jako fanoušci popových hvězdiček. Přesto si stojím za tím, že na koncert bych asi nešel.

17 šarlot šarlot | Web | 16. srpna 2009 v 10:55 | Reagovat

Tvé názory jsou fascinující. Líbí se mi, jak všechno pěkně realisticky zdůvodníš. Musím s tebou, stejně jako v minulém článku, souhlasit. Teď se mi třeba hodně líbí Beatles, takové ty ještě černobílé záznamy a nahrávky. Když vidím, že tam nejsou žádné efekty a jen pouhá hudba, musím říct, že mi to vysloveně stačí. Takže proč se mačkat s davem šílících lidí (ačkoliv, kdybych tu byla na začátku 60. let, tak šílím také :D), neslyšet ani slovo, když si to můžu v klidu užít doma? Já myslím, že si půjdu pustit nějaký další záznam, příjemně jsi mě navnadil :D.

18 cracatit cracatit | Web | 16. srpna 2009 v 12:51 | Reagovat

Ahoj, já ti tvů názor neberu a naprosto chápu, proč na mega koncerty nechceš, líbí se mi, jaks ty dva články napsal, jen jsem ti sem chtěl napsat trochu jiný názor než souhas, ostatní, až na jednoho člověka, tu s tebou souhlaí, tak hlavně proto. Jinak máš dobré články, kvůli kterým se sem čas od času vracím. S tím koncertem Jethro Tull máš pravdu, že část atmosféry tvořily taky lepší fanoušci než u pop "stars". A na Chodově jsem nebyl jen vím z reportáží a tak různě, prý nezvládli samotnou přípravu na místě, ale přívoz a odvoz byl prý v poklidu, takže nejspíš trochu nefungovalapořadatelská agentura. To by myslím stačilo.

19 cracatit cracatit | Web | 16. srpna 2009 v 20:26 | Reagovat

Tome, díky za komentář, který mě docela pobavil stylem, jakýms ho napsal. Takže fakt díky a zase se někdystavím.

20 tomáš tomáš | 20. srpna 2009 v 17:38 | Reagovat

Jde o atmosféru celého dění.I když na jednotlivé hráče kapely nevidím,zažívám dění okolo.Kapela či jiný interpret se mnou komunikuje /tohle skvěle dokáže Tublatanka/ a to mi DVD nenahradí.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.