Šternberk okem připlácnutým k fotoaparátu

3. května 2010 v 18:33 | T(h)om |  Města a místa
Včera sice počasí nebylo úplně ideální, ale proti dnešku to byla paráda. Ještě lepší na včerejšku bylo to, že jsem měl volno. Tedy.... shodneme-li se, že být po noční a nemuset na další znamená totéž co volno. Buď jak buď, tu trochu volného času, který se mi po dlouhé doně na dlouhou dobu naskytl jsme s přítelkyní využili k návštěvě hanáckého města Šternberk, kde nám byla průvodcem kamarádka Věrka - šternberská domorodkyně. Do města jsme vlakem dojeli až relativně pozdě kolem 15:00, ale ten čas do odjezdu v 19:00 jsme využili plně. Tolik slovem na úvod, a dále už budou povídat především ulovené obrázky:

První fotka není ze Šternberka, ale z vlaku na trati někde u Troubelic. Ani nevím, jak se ta vesnice jmenuje.

A tohle už Šternberk skutečně je. Náměstí s kostelem je pěkně opravené a působí velmi příjemně. Bohužel jsem musel fotku udělat spojením z několika obrázků, což má za následek několik deformací, za něž se dodatečně omlouvám.

Nádvoří tamního bývalého kláštera hned za kostelem.

Pohled ke šternberskému hradu ze schodiště za kostelem.

K hradu se vchází po chodníku podél kamenné zdi. Do areálu se vstupuje průchodem zachyceným v levé části fotky.

Ke hlavnímu vstupu vede schodiště nad malým rybníčkem s okrasnými rybkami.

Nádvoří hradu s posezením. Pod podloubím se nachází i prodejna občerstvení.

Hrad z druhé strany od brány do přilehlého parku.

Výhled na Šternberk z cesty u hradu.

Jeden z pohledů na kostel.

Zelená budka se skutečně jmenuje Zelená budka a je odtud pěkný výhled na celý Šternberk i na Olomouc. Bohužel se zde všas evidentně ráda shlukuje místní bůhvícošlukující mládež, což dojem trošku kalí.

Panorama Šternberka ze Zelené budky.

Kousek od budky se v lese nachází malý opuštěný lom. To je on:)

Zpátky ve městě. Kašna s fontáknou v parku. Trochu jsme si tu zablbli, což více doloží fotky v galerii.

Tylovo divadlo nedaleko nádraží ČD.

Holky za mřížemi:) Foceno na mostě přes říčku Sitku.

A na závěr fotka naší vysmáté domorodé průvodkyně a hostitelky (sežrali jsme jí domácí pizzu). PS: To máš za ten "profesionální záklon!" :P

To je opět na nějakou dobu vše. Díky za pozornost a doufám, že se vám obrázky líbily.

1 acijka acijka | Web | 3. května 2010 v 22:16

Fotky se Ti opět povedly,moc pěkně jsi naše město nafotil,jen mě mrzí ty oprýskané omítky,ale za to nemůžeš. ;-)Jo a ten altánek nad městem je Zelená budka-to pro upřesnění.Počkej,až budu mít čas dopsat reportáž na můj web,už se těším,hned se Ti revanšuji za moje krásné výškleby... :-D Bylo to fajn,přijeďte častěji!!!

2 T(h)om T(h)om | Web | 3. května 2010 v 22:30

[1]: Bouda nebo budka.... Není to šumák? :-D A revanšovat se nemusíš, já jsem skromný (jako Lenin) 8-)

3 Lafi Lafi | Web | 4. května 2010 v 21:37

Výlet se zdá se vydařil a jak je vidět na fotkách, pořádně jste si ho užili :-)
V galerii se mi líbí jednak nápad s kašnou ;-) a taky různý zákoutí starého města, má to svou atmosféru. Na to mám slabost :-) A málem bych zapomněl na fotku nádvoří, tu jakoby z výšky!

4 MirekČ MirekČ | Web | 7. května 2010 v 16:48

Ten nápad, jak holkám "tryská" voda z úst je geniální. A Canon je holt kanón. Jen jsi mohl dát trochu větší rozlišení...

5 T(h)om T(h)om | Web | 8. května 2010 v 5:37

Lafi: Kde je pěkně, tam jsou pěkné fotky:) Fotka hradu "z výšky" je ze schodiště na hradby:)

MirekČ: Díky. Jinak... mám Nikón;) Fotky ve větším rozlišení jsou na rajčeti (odkaz v menu)

6 Vendy Vendy | Web | 9. května 2010 v 17:01

Fotky se mi líbily, hned ta první byla povedená, ale vlastně, co kecám, všechny byly dobré. Štemberský hrádek je velmi malebný, včetně parčíku, Zelený altánek se mi taky líbil... měli jste šikovnou průvodkyni!

7 Infantility* Infantility* | Web | 9. května 2010 v 18:54

Báseň Vandal se mi líbí :-) ;-)