Novoroční výstup na Háj 2011 (+video)

1. ledna 2011 v 14:58 | T(h)om |  Šumperk a okolí
Panorama
S roční přestávkou jsme se opět zúčastnili už tradičního novoročního výstupu na Háj u Šumperka. O předloňské akci pojednává článek ZDE, o té letošní tento. Hned první den tohoto roku přijde na řadu jedna inovace v podobě krátkého videa, které najdete na samém konci článku. Předtím jako vždy krátce komentované fotografie a stručná mapka (plná velikost zde):
Mapa
Na cestu jsme se vydali v šestici. Mimo mě a mé drahé polovičky ještě dva pejsani, které můžete znát z několika předchozích výletů, a jejich domácí mazlíčci Jarda se Zuzkou:) Všichni jsme se sešli na autobusové zastávce, odkud v 8:21 odjížděl autobus směrem na Štědrákovu Lhotu.

Hájovna
Autobus byl brzy plný, především staršími osobami. Možná proto, že starší lidé noc neprohýřili jako spousta mladších a měli ještě dost síly brzy ráno vstát a vydat se do přírody. Každopádně u hájovny mezi Šumperkem a Hrabenovem vystoupili prakticky všichni mimo řidiče, takže k lesu se náhle sunul poměrně slušný dav lidí (a psů).

Cesta lesem
Šli jsme po osvědčené a už mnohokrát absolvované trase, která je pro neznalé dobře značena. Jen je dobré dávat pozor, protože v jednom místě nečekaně zatáčí z hlavní lesní cesty do takového koryta vpravo, které připomíná koryto vyschlého potoka.

Blbinky s pejskem
Přestože my, dvounožci, jsme byli po pár minutách unavení stoupáním, pejsani měli energie jak Černobyl a až do konce stíhali dělat blbosti:)

Rozhledna
Konec cesty pod patou rozhledny v nadmořské výšce 631 m.n.m.

Davy
Lehké zdržení způsobil zamrzlý zámek mříže u dveří, ale šikovným členům místního KČT se podařilo jej úspěšně otevřít.

U pokladny
Kompetentní osoby zaujaly své místo u pokladen, kde prodávaly nejen lístky (10kč), ale i čtyřlístky pro jakousi charitativní akci.

Námraza
Vyhlídku z vrcholu rozhledny značně zkomplikovala námraza na skle. Nebylo přes ni pořádně ani vidět, natož fotit.

Výhled
Tohle se mi "povedlo" s objektivem úplně připlácnutým na okno. Jak vidíte, ani to počasí nebylo nejlepší, byť stále lepší než předloni.

Plošina rozhledny
Přesto bylo kolem vyhlídky pořád plno, a směs lidí dokresloval nějaký radioamatér, který jen během mého pobytu nahoře stihl navázat spojení se třemi městy.

Cesta zpátky
Nazpátek jsme se vydali jinou cestou. Stejně jako předloni po východní straně kopce k sedlu U červeného kříže.

Cesta tu přímo padá z prudkého svahu, který je navíc ještě nejen zasněžený, ale i zledovatělý, takže některé úseky nám daly docela zabrat.

Výhled průsekem
Plusem bylo to, že v místě, kde padání křižuje lesní cestu se nachází průsek mezi stromy, kudy je na město také vidět. A to prosím bez námrazy na oknech:)

Sedlo U červeného kříže
Když jsme doklouzali a doklopýtali k odpočívadlu na sedle, byli jsme rádi, že jsme vyrazili tak brzy. Teprve teď se nahoru totiž začaly hrnout davy z města.

V lese
Zase jsme se ponořili mezi stromy, abychom se z nich vynořili až na loukách mezi Šumperkem a Bludovečkem.

Krmítko
Zaujalo nás praktické využití starého kanystru jako krmítka pro ptáky.

Stromy
Po menší při kudy pokračovat rozhodla fenka Bonnie. Prostě vyrazila na polní cestu k Temenici a my ji museli následovat. Mimochodem o této části šumperska najdete článek TADY.

Šumperk
Přes pole jsme došli až k ulici Prievidzské, kde jsme se s přítelkyní trhli od pejsků a jejich páníčků a šťastně dorazili domů.

Pamětní list

Tolik k fotkám a stručnému popisu. Následuje krátké video, které trvá cca 4 a půl minuty. K jeho kvalitě tolik: Nečekejte zázraky. Je to natočené mobilem, občas se obraz třese a v půlce zpáteční cesty mi došla baterka. Navíc i při nahrávání na Youtube kvalita ještě o něco upadla (mimo jiné ořezen z 16:9 na 4:3), takže to opravdu není žádné HD. Jako doprovodná dokumentace to snad ale postačí. Video najdete v maličko lepší kvalitě přímo na Youtube na tomto odkazu:

Doufám že se bude líbit. Díky za pozornost:)

PS: Koukám, že přechod na nový rok mě zaskočil, když mám na fotkách ještě loňské datum... :-D