Jarní procházka

20. dubna 2011 v 15:01 | T(h)om |  Šumperk a okolí
Já vím, že podobně začínám téměř pokaždé, ale i tentokrát platí, že času se nedostává. Právě proto je však potřeba využít každou volnou chvilku k tomu, abych se provětral. Zvlášť když nám příroda konečně nadělila jaro jak se patří. Dnešní vycházka nebude (tedy ráno nebyla) nijak extrémní a povede pouze kousíček za město. I tam se dá ale nalokat nějaký ten svěží vzdoušek a vypadnout z civilizace. Koho to zajímá, nákres piditrasy najde na tomto odkaze. Všechny fotky byly pořízeny objektivem Nikkor s pevným ohniskem 35mm f/1,8.

Začínáme na ulici Šumavská, kde zajdeme za paneláky podél pole. To patří zemědělskému vzkumnému ústavu a cesta vede mezi ním a areálem venkovního koupaliště.

S ohlédnutím zpátky vidíme zmíněnou cestu včetně sídliště. Vlevo je areál přiléhající ke koupališti, vpravo pokusné pole.

Přes výzkumný ústav se táhne ještě několik dalších budov podél úzké asfaltky. Ta vede ze Šumperka z Šumavské ulice prakticky až před Bratrušov. Tuhle silnici však využívá jen pár domorodců. Většina lidí raději jezdí přes město po kvalitnějších komunikacích.

Paneláky na okraji města mají tu výhodu, že mají aspoň nějaké ty přírodní atributy prakticky na dosah ruky. Tento například stojí hned u malého potůčku, za nímž se už táhne jen pole a pěkný výhled na kopce za nimi.

Že jaro se definivně ujímá vlády bylo poznat nejen podle počasí a příjemné teploty, ale i při pohledu do trávy. Tam začínají vesele bujet různé kytky a rostlinky. Taky ve vzduchu už je cítit vůně zcela odlišná od toho, co jsme čichali předchozích několik měsíců.

V jednom místě jsem musel přejít onu silničku mezi Šumperkem a Bratrušovem. Není tu nic vyloženě zajímavého. Snad ani ten malý můstek přes potok.

Nedaleko odtud vyrostl asi pět mertů vysoký násep poldru, který chrání okolí před povodněmi.

Průchod potoka skrze hráz je zajištěn rourou v pěkné kamenné zídce.

Kvetoucí stromy se bělaly a růžověly všude okolo. Křehká a krátce trvající krása.

Louky a pastviny na svazích před Bratrušovem.

Jarní příroda za Šumperkem.

V těchto místech jsem narazil na červenou turistickou značku. Původně vede z Temenice (část Šumperka) na Kokeš. Já jsem ale šel opačným směrem. Touto cestou jsme však šli s přítelkyní a jejími kolegyněmi předloni, také někdy touto dobou.

Na kopci nad temenickým sídlištěm stojí v malém lesíku tato budova. Snad vodárna.

Kvetoucí stromy nad Temenicí.

Pohled z kopce dolů k Temenici. Nad tím vším se tyčí Háj s rozhlednou.

Sejít přímo dolů do města se mi však ještě nechtělo, takže jsem zamířil k remízku na kraji louky. Tam jsem narazil na tuto bažinu, skrytou na dně něčeho, čemu by se dalo říkat maličká rokle. Podle odpadků ve vodě a okolí je však jisté, že o místě nevím sám.

Žabincem porostlá voda bažiny zblízka. Na pravé straně jsem vyretušoval dvě plastové láhve napůl trčící z hladiny.

Jestli je na tomto místě něco pozitivního, pak by to mohly být aspoň pampelišky rostoucí na skalkách kolem.

Když jsem si to tam dostatečně prohlédl, pokračoval jsem k nedalekému temenickému hřbitovu a podél jeho zadní strany k "výzkumáku". Všechno to tam vypadá dost zanedbaně, ale zdá se, že se tu přece jen plánuje nějaké využití. Část pozemku byla obehnána elektrickým plotem, jako by se tu počítalo s chovem nějakých zvířat.

Tohle je foceno jen o pár metrů dál.

Končíme poněkud ošuntěle, ale aspoň s tím pocitem, že slunce přece jen nehřálo a nesvítilo nadarmo. Vzhledem k tomu, že několik dalších dní se budu opět plně věnovat práci a nikam se nedostanu, jsem vděčný i za tu dnešní hodinu a půl venku. Příště už snad zase dojde i na něco většího. Do té doby se mějte podle svých představ. Díky za návštěvu:)

1 Věrka Z. Věrka Z. | Web | 21. dubna 2011 v 7:34

Pěkná jarní procházka...Kvetoucí stromy se Ti moc povedly. Právě se chystám na podobné nakouknutí do přírody se svým "trhačem". :-D

2 Lafi Lafi | 21. dubna 2011 v 17:42

Koukám, že objektiv Ti pěkně kreslí. :-)

3 T(h)om T(h)om | Web | 21. dubna 2011 v 18:47

[1]: Jistě, musíš si to užít než začne zase pršet:)

[2]: Na tak malých obrázcích to vidět není, ale v reálu to opravdu kreslí dobře. Původně jsem byl s tímto sklem trochu na rozpacích, ale tentokrát obstálo se ctí:)

4 Marťas Marťas | 21. dubna 2011 v 21:02

V ohradě s elektrickým plotem mají výběh pro koně, kteří jsou ustájeni v budově přímo uprostřed poslední fotky, docela zvláštní, že nebyli venku, když bylo tak hezky :-)

5 T(h)om T(h)om | Web | 22. dubna 2011 v 4:58

[4]: Dík za informaci. Koně bych v tom bordelu vážně nečekal. Vím jen, že koníci jsou tu chováni mezi Šumperkem a Bratrušovem u hlavní silnice, poblíž zahrádkářské kolonie:)

6 Marťas Marťas | 22. dubna 2011 v 13:21

[5]:Patří nějakým nadšencům provozujícím hipoterapii, myslím, že mají něco společného s Pomněnkou. Jinak máš pravdu, taky mi to přijde jako prostředí ne moc adekvátní k pobytu koní.