Procházka přes Nové Domky a Holubí vrch

15. června 2011 v 9:40 | T(h)om |  Šumperk a okolí
V rámci testování nového objektivu a chvilky příznivého počasí, jsem včera vyrazil na takovou menší procházku. Když říkám menší, myslím tím, že vedla pouze podél okraje města. Není tam sice žádná rozhledna, skály nebo něco podobného, ale jsou tam jiné věci, za kterými je dobré vyrazit. Turistickou mapu místa najdete na tomto odkaze, kde trasu vyznačuje modrá čára při severním okraji města. Dále již tedy obrazově:

Začínáme za nákupní zónou, směrem k ruinám sanatoria. Od garáží na Reissově ulici jsou vidět obě nejvyšší městské věže. Radniční a kostela Sv.Jana Křtitele.

Nenápadná lávka vede přes příkop k jezírku v areálu sanarotia. Kdysi tu probíhaly popravy v rámci čarodějnických procesů, na což upozorňuje i malý památníček z černého kamene popsaný jmény obětí.

Podél cesty na Nové domky kolem cesty kvetou různé keře...

...a hned u silnice rostou dokonce lesní jahody.

K osadě Nové Domky přijdeme po opotřebované asfaltce přes vrchol kopce, z něhož je krásná vyhlídka na hlavní hřeben Jeseníků. Tohle je horní část osady.

Nové Domky stojí na kopci, proto je odtud také pěkně vidět do kraje. Na snímku pohled na obec Rapotín.

Před vstupem do lesa, na okraji zahrádkářské kolonie, kvetou na mezi růžové keře.

Po lesní cestě pokračujeme za zahrádky přímo do lesa.

Je tu klid, svěží vzdoušek a spousta zeleně. To vše v šeru pod korunami stromů, kudy jen sporadicky probleskuje sluneční světlo.

Když jsem narazil na neznačenou odbočku, rozhodl jsem se ji prozkoumat a nelitoval jsem. Na jednom místě tu rostly hned u cesty nádherné náprstníky.

Jedinou známkou civilizace byl slabý hluk ze silnice mezi Šumperkem a Novými Losinami a letadla, občas prolétávající nad hlavou.

Původní zvědavost, kam po odbočce dojdu byla ukojena na tomto rozcestí, kde se cesta opět napojila na modře značenou trasu. K odbočce jsem si gratuloval. Na "oficiální" cestě bylo mnohem více bláta.

Z lesa jsem vyšel nad poli na stráni nad šumperskou pekárnou.

Při bližším pohledu do trávy byla k vidění spousta života. Stačilo se dívat pozorně:)

Podstatně větší než život v trávě byly opět radniční a kostelní věž, tentokrát vidět přes střechy vil na Vyhlídce.

Je tady tak krásně, že podél cesty stojí dokonce několik dřevěných laviček, aby se turista mohl ke kochání posadit.

Pokud by měl hlad, může k tomu uzobávat třešničky přímo ze stromu.

Další pohledy do trávy odhalí třeba běláska...

...či červené kněžice, kterými se to kolem docela dobře hemží.

Přešel jsem silnici a opět vkročil do lesa. Tady mě trochu překvapilo, jak je místy cesta zarostlá. Mokré keře a tráva mi solidně zamokřily kalhoty a já doufal, že stačím oschnout, než dojdu do města.

Výhled na město se stráně "u vodárky". Ještě nedávno tady byla pouze louka, ale během dvou let na trávě vyrostlo několik novostaveb a zdá se, že nové budou přibývat jak houby po dešti.

Z jednoho místa je výhled okraji Vikýřovic a kopcům nad Novým Malínem.

Hned naproti je vidět také šumperské sportovní letiště.

Ve snaze zahlédnout přehradu Krásné ale asi neuspějete. Ta se schovává za nízkým kopcem a několika stromy na břehu, takže z ní uvidíte vlastně jen budovu přilehlé restaurace (vlevo).

Vikýřovická křižovatka u penzionu Jirsák je ovšem vidět dobře, protože leží prakticky hned pod vyhlídkou.

Cestou od vodárny dolů, ke škole "na Hlucháku", vystupují zpoza kopce střechy dalších nedávno vystavěných domků.

A už jsme v civilizaci. Pravoslavný kostel Svatého Ducha z roku 1994 stojí hned za starým pivovarem, poblíž obchodní akademie.

Končíme pohledem na ulici P.Holého od starokatolického kostela Jana Evangelisty.

Toť vše, díky za pozornost.

1 Věrka Z. Věrka Z. | Web | 15. června 2011 v 20:01

Paráda...Je vidět, že ses s novou "hračkou" hned sžil. K fotce s letadlem: nechybí málo a uvidíme, jak cestující mávají. :-)

2 T(h)om T(h)om | Web | 15. června 2011 v 20:12

[1]: Dnes jsem se sžíval zase;) To letadlo je ořez, ale pořád to vypadá dobře. A telátko? jedním slovem: Masakr! 8-)

3 Lafi Lafi | Web | 15. června 2011 v 20:39

Osada Nové domky by se spíš měla jmenovat Chátrající domky ;-)

Ten záběr s letadlem je neskutečný. Co sis to pořídil za ukrutný tele?

Detaily mají zase neskutečně malou hloubku ostrosti, paráda.

4 T(h)om T(h)om | Web | 15. června 2011 v 20:44

[3]: Na Nových Domkách je spousta domků v lepším stavu. tento stojí hned na kraji:) Tele jsem si pořídil nikoňácké, konkrétně Nikkor 55-300mm f/4,5-5,6 VR. Světelnost sice nic moc, ale zase za rozumný peníz a se stabilizací. Právě tohle sklo zvládá ty rozmáznuté pozadí u maker. Ostatně nejmenší zaostřitelná vzdálenost je skoro 1,5 metru :-D

5 Lydie Lydie | 15. června 2011 v 21:25

Tak jsem viděla opět pěkné fotky.
Nejvíce mě zaujaly náprstníky. :-)

6 T(h)om T(h)om | Web | 16. června 2011 v 21:01

[5]: To mě těší. jen jsem měl trochu obavy, aby je tam nějaký barbar nešel vytrhat. Snad k tomu nedojde:)

7 JiHei in Natura - Fotografie JiHei in Natura - Fotografie | Web | 19. června 2011 v 10:50

Moc pěkné fotky... :-) Fotka s letadlem je úžasná, ale ani jahůdkama bych nepohrdla... 8-)

8 Hanka Hanka | Web | 21. června 2011 v 21:45

T(h)ome, nemůžu říct, že některá fotka se mi líbí víc a některá míň, protože každá je něčím zajímavá, zkrátka, líbí se mi všechny. :-)