Pár fotek z Liberce (den 2.)

12. září 2011 v 18:25 | T(h)om |  Dovolená na severu Čech 2011
Liberec (mapa) je město, kde žije více než 100 tisíc obyvatel. Tím se možná podobá Olomouci, která je k nám od Šumperka podstatně blíž, zde však veškerá podobnost končí. Zatímco v Olomouci na nás ze všech jejích chrámů a Unescem chráněných památek dýchá historie, Liberec je město působící mladě, svěže a moderně. Byl bych ale nespravedlivý, kdybych napsal, že tam nemají žádné památky. Naopak. Za všechny příklady uvedu tři: radnici, muzeum a zámek. Mimo toho najdeme v ulicích množství starých a krásných vil. Jejich počet nás ohromil skoro stejně, jako špatný stav některých z nich. Po podrobnější procházce městem jsme se shodli na tom, že v Liberci je prakticky všechno. ZOO, přehrada, vyhlídky, hory hned za humny... zkrátka je to město, kde se určitě žije příjemně a nám se zde příjemně dovolenkovalo. Na procházkách městem jsme sice neudělali moc fotek - hodně času nám "sežraly" návštěvy popsané v předchozích článcích, ale pár obrázků přece jen máme. Netvrdím, že ukáží Liberec přesně takový, jaký je, ale třeba pomůžou udělat aspoň malou představu:

Po Liberci jsme se přesouvali hlavně pěšky, ale taky tramvají. Výhodou místních "šalin" je to, že jedou prakticky všude a přitom ani nemají příliš mnoho tras. Vyznat se v jejich systému je tedy poměrně jednoduché a cena 16Kč za jízdenku také nikoho nezruinuje.

Radnice patří k nejznámějším stavbám ve městě. Za ní najdeme budovu divadla F.X.Šaldy.

Severočeské muzeum jsme si prohlédli nejen zvenčí, ale i zevnitř. Bohužel je tu zákaz fotografování (u vchodu nám sebrali i batohy), takže z expozice žádné fotky neuvidíte. Ale zajděte si tam osobně. Některé exponáty jsou opravdu zajímavé. Mě se líbily především oddělení věnované té nejstarší historii.

Jen kousek od muzea stojí budova někdejších lázní. Škoda, že je dnes v tak špatném stavu.

Rohový dům stojící vedle radniční budovy. Je v něm mimo jiné pošta, kterou jsme využili k odeslání pohlednic příbuzným.

Toliko k historii. Centrum města kypí spíše modernou. V zákoutích tu a tam narazíte na drobná překvapení v podobě neotřelých sošek, fontánek a laviček.

Moc praktické k sezení to asi nebude, ale originalitu tomuto výtvoru upřít nelze.

Po návštěvě ZOO jsme se vydali vilovými čtvrtěmi k přehradě Harcov.

Během toho jsme stihli ještě vyhlídku na věži kulturního informačního centra. Takto vypadá vyhlídková plošina.

A tohle je výhled z ní. Je to sice hezké, ale čekal jsem víc. Možná za to může i opar kazící výhled několika směry.

Při své fotománii do této chvíle nechápu, jak jsem mohl zapomenout vyfotit zmíněnou budovu s vyhlídkou. Hlavně že mám prostor před ní - točnu tramvají u Lidových sadů (míněno značně sarkasticky).

K Harcovské přehradě jsme došli od druhého konce, takže první dojem byl trochu smíšený.

To se ovšem brzy změnilo pár desítek metrů chůze po cestě kolem vody. Tam už bylo velmi pěkně a líbilo se tu nejen nám, ale i kačenám...

...a veřte nevěřte i želvě, která si tam plavala jako nic. To je asi poprvé, co jsem v Česku viděl želvu ve volné přírodě. Těžko říct, jestli jich tam žije víc, nebo jen tuhle pustil nějaký nezodpovědný chovatel.

Na přehradě se toho dne chystala nějaká akce a tak dva chlapíci rozváželi po hladině bójky.

Protože bylo teplo, zastavili jsme se v malé hospůdce hned u přehrady. Dali jsme si Kofolu na vzpružení a na zub tortilu s kuřecím masem. Obojí nám přišlo k chuti:)

Hráz přehrady není žádná strohá zeď. Dvě malé věžičky s červenou střechou jí propůjčují nepopiratelnou malebnost.

Při pohledu z hráze dolů nás překvapilo velké množství ryb ve vodě pod námi. Tak se nám líbily, že jsme si s nimi udělali společnou fotku:)

Tohle už je cesta od přehrady nahoru k městu, kam jsme se vydali hledat možnost nákupu nějakých dárků rodině a příhodnou restauraci pro pozdní oběd či brzkou večeři.

V kostce řečeno, v Liberci se nám oběma líbilo a myslím, že během těch dvou dnů, což není moc, jsme stihli to hlavní. Bohužel nebyl čas na nic dalšího, protože na další den už jsme měli naplánovanou cestu jinam. Konkrétně přes Český Ráj do Pece pod Sněžkou, ale o tom bude zase až další článek.

Zatím si můžete prohlédnout více fotek z Liberce na adrese:

Něco málo navíc je i na konci fotoalba z Ještědu na:

1 matttyna matttyna | 13. září 2011 v 0:16

Thome, ty bys měl mít vlastní cestovací pořad v televizi. Něco jako Po Česku. A bylo by to lepší, než ti dva kašpaři - Svěcený a Bernatský :-)

2 T(h)om T(h)om | Web | 13. září 2011 v 5:04

[1]: Což o to, já bych se necukal :-) Jak ale přesvědčit někoho z ČT, aby si myslel to samé? 8-O Zatím nezbývá než beze změn přenechát kašpařinu na obrazovce výše jmenované dvojce a sám dělat kašpara v dosavadním zaměstnání, byť konkurence kašparů je tam enormní. Každopádně díky za komentík :-)

3 acijka acijka | Web | 13. září 2011 v 9:46

Pěkně zdokumentované. Jasně, opomenutí vyfotit vyhlídkovou věž naštve, ale věz, že nejsi sám. Taky se kolikrát biju do hlavy, jak jsem mohla zapomenout vyfotit to či ono. :-D
Ze Severočeského muzea jsem v šoku: copak tam asi mají za skvosty, že dokonce berou návštěvníkům batohy? Mě by se tohle dotklo a rovnou bych se otočila a vyprdla se jim na jejich unikáty. :-!
Hráz přehrady je moc pěkná. :-)

4 matttyna matttyna | 13. září 2011 v 16:18

[2]: Netuším, ale třeba budou dělat konkurz! :-)
Koukám, že kašpaři jsou naverbovaní leckde :-D

5 Hanka Hanka | Web | 13. září 2011 v 21:42

Tome, chodím občas nakouknout, ale nemám teď moc času na čtení ani psaní komentářů, protože mě známá přemluvila na svatebního cukroví, tak peču a na nic dalšího už mi skoro nezbývá čas. :-?
P.S. Kašpaři jsou úplně všude, nejvíc je jich tam, kde mají být seriózní lidé! ;-)

6 Amelie Amelie | Web | 14. září 2011 v 11:03

Nádherné fotky, tam bych se chtěla někdy podívat.

7 T(h)om T(h)om | Web | 14. září 2011 v 12:52

[3]: To víš, na dokumentace jsme vysazení :-D Jen na věžička naštvala... Ty batohy v muzeu nás taky dojaly. Aspoň jsem si neodpustil uštěpačnou poznámku, že doufám, že mám tam během návštěvy nesežerou svačinu. Paní u pokladny se dušovala, že ne... :-D

[4]: No, u nás je vyloženě překašparováno 8-O

[5]: No od té doby, co jsem po marodění zase v pracovním procesu taky nemám už tolik času na počítač a výlety. A lepší to nebude. Jak se ale říká: Nemusí pršet, jen když kape 8-)
PS: jj, přesně tak to vypadá u nás v práci :-?

[6]: Děkuji. Určitě se někdy podíváš :-)

8 Shariony Shariony | 2. října 2011 v 13:52

Liberec je v těch stavbách hodně kontrastní - moderní budovy a naopak hodně sešlé. Horší to je ještě v Jablonci, tam mi přijde, že je většina polorozpadlá.

9 T(h)om T(h)om | Web | 2. října 2011 v 21:27

[8]: V tomto směru asi ano - viděli jsme obě tváře Liberce. V Jablonci jsme nebyli, tak nemůžu posoudit.

10 Petr Petr | Web | 7. ledna 2013 v 17:00

Zdravím Vás Tome, Váš krásný blog jsem objevil jen náhodou. Musím Vás pochválit. Jako Liberečana mě moc těší, že se Vám v Liberci moc líbí a že se Vám tu dobře dovolenkovalo. V Liberci se stále něco mění a turistický atrakcí tu stále přibývá. V roce 2012 např. největší krytý DINOPARK v ČR s řadou efektů, které jistě potěší rodinky s dětmi, už v roce 2014 tu bude planétárium v novém projektu IQLANDIA. Všichni jste do Liberce zváni a budete tu vítáni. Hezký den a mnoho úspěchů s Vaším blogem už se těším na nové a nové články z míst kde jsem ještě nebyl.

11 T(h)om T(h)om | Web | 9. ledna 2013 v 13:09

[10]: Také zdravím a děkuji za komentář i návštěvu a tipy na výlet. V Liberci je to prostě zase jiné než u nás a Jizerky jsou trochu jiné než Jeseníky. Ale právě za poznáváním těch rozdílů člověk vlastně cestuje, ne? Přeji pěkný den :-)