Pec pod Sněžkou (den 3. a 4.)

19. září 2011 v 18:55 | T(h)om |  Dovolená na severu Čech 2011
První dvě fotky, třebaže článek bude převážně o Peci p.S., jsou odjinud. Tahle první konkrétně z obce Horní Branná, kde jsme po celodenním putování po hradech a zámcích doufali najít něco k snědku. To se bohužel nepovedlo. Zámecká restaurace (na fotce) byla zrovna zavřená a ani podle rozpisu otevíracích hodin to nevypadalo, že by se tu vařilo dnem i nocí. Nezbylo než pokračovat dál a doufat, že dlabanec seženeme aspoň ve Vrchlabí.

Tady už jsme pochodili lépe. Gnocci se smetanovou omáčkou, špenátem a parmezánem v motorestu na západním okraji města byly vynikající. Ani přítelkyně si nestěžovala na svou porci, i když už si nevzpomenu, co přesně si objednala. Hlavní je, že z Vrchlabí jsme mohli vyjet s plnými bříšky a tedy i v lepší náladě. Na fotce je jeden z krkonošských kopců viděný ze silnice na druhém, východním okraji Vrchlabí.

Do Pece pod Sněžkou (mapa) jsme následně dojeli bez zastávky a bez potíží. Jediným drobnějším problémem bylo snad nalezení samotného penzionu, kde jsme měli přenocovat. Nakonec se to povedlo. Fotka byla pořízena právě od něj.

Pod pojmem "penzion" máme tendenci si představit něco poměrně komfortního, což Bivoj tak úplně nebyl. Mnohem více se jednalo o postarší horskou chatu s papundeklovými přepážkami, vrzající pohlahou a společnými WC. Ono jen dojet k budově autem bylo vzhledem k povaze úzké štěrkovité cesty, vedoucí dost strmě vzhůru do zatáčky, dobrodružné.Na druhou stranu my jsme žádný vyložený přepych nepotřebovali a byli jsme rádi, že se nám na poslední chvíli podařilo sehnat aspoň tohle. Navíc zdejší správce byl velmi vstřícný a příjemný chlapík, který nás uchránil před nocováním v autě.

Interiér našeho pokoje na patře penzionu Bivoj.

Po vybalení věcí a částečném zabydlení jsme se rozhodli využít zbývajícího času k procházce po městečku. První atrakci jsme měli prakticky pod okny. Malou přehradu na řece Úpě.

U parkoviště, kterým jsme museli projít do dolní části Pece p.S. stojí malá kamenná kaple. podobně jako u nás v Jeseníkách i tady byl nad vchodem nápis v němčině - pozůstatek na dobu, kdy tohle území spadalo pod Sudety.

Pohled od kapličky dolů k budovám u hlavní křižovatky.

Jedním z architektonických strašáků je zde určitě hotel Horizont. Hnusná věž, která se do téhle nádherné přírody absolutně nehodí.

Řada krámků a restaurací nad křižovatkou už vypadá mnohem lépe. Šli jsme tudy už v podvečerních hodinách, proto jsou na obrázku vidět rozsvícené lampy.

U křižovatky ve spodní části Pece pod Sněžkou.

Tak, jako v Jeseníkách nesmí chybět socha Praděda, zde v Krkonoších je to slavný Krakonoš. Tahleta dřevěná soška stojí před jednou hospůdkou, kam jsme si zašli na mls.

V Hospodě na Peci jsme si dali jako takovou malou večeři palačinky s ovocem. Sotva jsme je spořádali, vtrhla do lokálu banda hlučných Němčourů, takže jsme považovali za rozumnější se zdekovat a pomalu stoupat zase na penzion.

Chata sousedící s Bivojem.

Poslední obrázek ukazuje výhled z našeho pokoje brzy ráno. To jsme se vypravili na vrchol naší nejvyšší hory pro další zážitky a fotky. Na ně ovšem dojde zase příště, v závěrečném článku této rubriky.

Více fotek z Pece pod Sněžkou:

1 Hanka Hanka | Web | 19. září 2011 v 20:55

O Krkonoších si zatím můžu nechat jenom zdát. Přes noc nikam nemůžeme a na jeden den je to moc velká štreka! :-?
Hotel Horizont je opravdu super hnusná stavba :-! ... zato chata v sousedství Bivoje se mi moc líbí. :-)
Pěkné snímky a bezva povídání, jako ostatně pokaždé. :-)

2 acijka acijka | Web | 19. září 2011 v 22:21

Pěkně jsem si zavzpomínala...
K fotce č.3: tady jel poprvé můj Bob na bobové dráze. Bál se to pustit a brzdil ostatní... :-D

3 matttyna matttyna | 19. září 2011 v 23:11

Tak když si taky vyberete penzion jménem Bivoj, to se pak interiéru není co divit :-D.
V Horizontu prej dělají výborný palačinky, co jsem slyšela :-)

4 T(h)om T(h)om | Web | 20. září 2011 v 4:57

[1]: Pro nás to byla taky štreka, ale jednou za rok se to dá vydržet. Díky :-)

[2]: jj, na tu dráhu jsme koukali z okna. Ona tvoje drahá polovička nevypadá zase tak opatrně. Na bobové dráze to svištěly i malé děcka jak ďábli. No, svou pošramocenou bobařskou reputaci si může spravit na drahách v Dolní Moravě nebo na Ramzové. A od Bivoje jsme opravdu zase tolik nečekali, hlavní bylo vyspat se a to jsme se vyspali 8-)

[3]: O palačinkách v Horizontu jsem neslyšel a nepopírám, že to může být pravda. Na faktu, že tam taková "paneláková" věž vypadá jako věž v Mordoru, to ale nic nemění :-D

5 JiHei in Natura - Fotografie JiHei in Natura - Fotografie | Web | 23. září 2011 v 19:28

V Krkonoších už jsem hodně dlouho nebyla. Ale dřív to bylo často...Lyžování, letní soustředění..Bývalo to moc fajn... :-) Tak alespoň díky tvým fotkám, jsem se tam zase podívala.. :-)  :-)