Únorová obleva u Krásného

29. února 2012 v 17:11 | T(h)om |  Šumperk a okolí
Tak to konečně vypadá, že jaro je nablízku. Hurá! Tedy ne že bych si všechno maloval jenom růžově - ono ještě párkrát přituhne, ale přece jen je tu zítra březen. A březen, jak známo, je měsíc jarní; měsíc, ve který jaro oficiálně začíná. U nás ve městě už roztála většina sněhu. Včetně toho, co napadl včera. Na okolních kopcích je sice pořád bílo, ale svítící sluníčko a teploty kolem deseti stupňů už celkem slibně předpovídají lepší časy. Mám toho mokrého sajrajtu plné zuby už od listopadu. Dnes ráno jsem sice vstal jaksi nevyspalý a malátný, ovšem pohled z okna mi hned zvedl náladu. A abych si ji udržel i nadále, přestože jdu večer ještě do práce, rozhodl jsem se vyrazit na vzduch trochu více, než jen na balkon. Čas sice neumožňoval nic většího, ale vyrazit na kole ke Krásnému (mapa) se dá stihnout skoro vždycky. Není to daleko.
Cesta městem ušla. U zahrádek u řeky (docela rozvodněné tajícím sněhem) jsem si musel poradit s úsekem břečky, ale obešlo se to bez úrazu. Silnici za Šumperkem k přehradě lemovaly příkopy plné vody vylící se z okolních polí. Mnohde dokonce voda tekla přes celou šíři vozovky a nejhorší to bylo asi pod železničním mostem poblíž letiště. tam jsem jel opravdu opatrně. jednak kvůli vodě, ale i kvůli dírám, které tam v asfaltu číhají. Hlavní je, že na Krésné jsem se dostal celý. Nejprve tam nebyl vůbec nikdo, jen později přijela nějaká postarší paní se dvěma psy. Jedním urostlým teriérem a štěnětem yorkšíra, které se, chudák, místy až skoro po bříško bořilo do zbytků sněhu a bahna. Obejít celou přehradu jsem nezvládl. Tedy asi bych to zvládl, ale projít bahnem a kalužemi se mi nechtělo, takže jsem se nakonec spokojil jen s takovým polookruhem zahrnující hlavní část směrem k silnici a hráz. Lepší to snad bude už za měsíc, za dva zcela určitě. Loni jsem tady tou dobou už fotil pářící se žáby v zelené travičce:)
Počasí nezklamalo. V Šumperku bylo nádherně slunečno, což bylo vidět i od přehrady. Tam ale panovala obloha zatažená po celou dobu mé přítomnosti. Jak typické... Jsem přesto rád, že se mi povedlo ještě před prací vyvenčit. Na závěr pár fotek, od kterých ale nečekejte mnoho:

Moje kolo ve stojanu u hospůdky vypadalo opuštěně. Za pár týdnů už mu budou dělat společnost spousty dalších.

Hospůdka a přilehlé posezení také na hlavní nápor teprve čeká. Podle zkušeností je ale jisté, že se dočká. A bohatě.

Bouda, u které v létě půjčují loďky a šlapadla.

Na hladině jsou pořád zbytky sněhu a ledu. Stejně jako na souši.

Na tabulce stojí: SOUKROMÝ POZEMEK. ZÁKAZ VOLNÉHO POBÍHÁNÍ PSŮ! Ovšem množství psích stop a hovínek dokazují, že na to nikdo příliš nehledí.

Pohled na hladinu od místa poblíž hráze.

Výhled z hráze na Šumperk. Jak vidíte, pořád tam svítí sluníčko (grrrrrr!)

Silnice na hrázi by potřebovala opravit, ale aspoň na fotce ty díry nevypadají úplně špatně.

Ledová krusta asi deset centimetrů pod vodou.

A to je vše. Díky za návštěvu:)

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 29. února 2012 v 22:19

Záběry krásné, ale takové nevinné. Manžel se jel na kole podívat k Lupěnému a říkal, že je tam plno ledových ker i mimo Sázavu. Jestli to roztaje bude pěkná zátopa. Však pan starosta vyhlásil 2. stupeň povodňové pohotovosti. ;-)

2 T(h)om T(h)om | Web | 2. března 2012 v 14:04

[1]: Já vím, četl jsem to na netu. Ale v tomto směru jsem rád, že tady je situace klidnější :-)

3 Hanka Hanka | Web | 3. března 2012 v 23:03

To jsou náhodou parádní snímky, Tome. Snad nejvíc se mi líbí ten na výšku s lavičkou. :-)
Dneska byl jarní den jak vyšitý, sluníčko svítilo, obloha bez mráčku, teploučko, ... prostě paráda. :-) Samozřejmě jsme jeli fotit. ;-)

4 T(h)om T(h)om | Web | 4. března 2012 v 6:20

[3]: Děkuji, Hani :-) Já jsem včera nikam nemohl - byli jsme na návštěvě, ale mám ještě dva dny na to, abych to dohnal. Snad nezklame počasí :-)

5 Hanka Hanka | Web | 4. března 2012 v 10:10

[4]: Držím palce, Tome, snad ti počasí vyjde! :-) U nás už dneska tak pěkně není! :-(

6 MirekČ MirekČ | Web | 30. března 2012 v 3:45

I zimní fotky mají své velké kouzlo.

7 T(h)om T(h)om | Web | 30. března 2012 v 4:58

[6]: Možná, ale já zimu opravdu rád nemám. Jakmile napadne sníh, padne na mě depka, která se drží až do oblevy. Proto jsem za nastalé jaro tak rád :-)