Pár momentek z Břeclavi

4. srpna 2012 v 12:02 | T(h)om |  Jižní Morava 2012
Do poslední chvíle to nevypadalo, že bychom se s drahou polovičkou někam dostali, ale nakonec přece jen výlet vyšel. Musím (možná maličko neskromně) uznat, že těch pár dnů se nám podařilo využít beze zbytku. Taky proto mám nyní aspoň nějaký matroš na další články. Ještě to nevím přesně, ale bude jich 6-7 a potěší hlavně milovníky či obyvatele jihu Moravy. Právě tam jsme totiž strávili přelom července a srpna.
Příspěvky se pokusím přehledně rozdělit podle jednotlivých navštívených míst. Prvním z nich bude město Břeclav, kde jsme byli ubytovaní v jednom rodinném penzionu a měli příležitost se trochu porozhlédnout. Fotky nebudu nijak expresivně popisovat - ono vlastně ani není co. Ještě tradiční odkaz na mapu a jdeme na obrázky:

Penzion Romance v části Stará Břeclav, kde jsme byli ubytovaní.

Ulička před penzionem. Díky její zapadlosti tam byl úžasný klid a dalo se spát i při otevřeném okně, což je jinak u nás v paneláku něco jako sci-fi.

Malá kaplička poblíž samoobsluhy a jakési místní hospody.

Šumperák jako z učebnice. Mají je i v Břeclavi.

Přístaviště na druhém břehu Dyje.

Pěšina po břehu řeky.

Pohled k bývalému cukrovaru v centru města.

V budově bývalé synagogy jsem doufal najít uržovaný interiér židovského svatostánku. Místo toho je uvnitř galerie. Na můj údiv tamní průvodkyně reagovala, že tu přece už nejsou žádní židé. Asi neslyšela o synagogách v Holešově, Lošticích, Úsově...

Křesťanský kostel Sv.Václava v centru náměstí naopak funguje a narozdíl od synagogy jde o poměrně novou stavbu. Není bez zajímavosti, že také v dalším jihomoravském městě - v Luhačovicích - mají podobně moderní kostel.

Chrámová loď kostela v Břeclavi.

V kostelním suterénu se nachází ze dřeva vyřezávaný betlém.

Náměstí T.G.Masaryka, který se narodil jen 20 km odtud, v Hodoníně.

Někdejší železniční most k cukrovaru byl proměněn na pěší lávku. Škoda jen, že z pěkné uličky Na řádku přes něj dojdete do poněkud zdevastovaného areálu za bývalým cukrovarem. Budovou továrny se dá projít skrz až na ulici Národních hrdinů.

Ještě jednou upozorňuji, že tyhle fotky nedělají úplný obraz toho, co lze v Břeclavi vidět. Jde jen o střípky a momentky pořízené během krátných výprav do města. Víc toho ale z Břeclavi nebude. Příště se podíváme do Mikulčic, kde mají expozici vykopávek z období Velké Moravy.

1 Jeník Jeník | 5. srpna 2012 v 9:10

Zajímavé a jako vždy - hezké.S tou synagogou máte pravdu,ale nových křesťanských kostelů je u nás již celá řada - myšleno,že jsou snad všude.Zaujala mne ta lodní doprava.

2 JiHei in Natura - Fotografie JiHei in Natura - Fotografie | E-mail | Web | 5. srpna 2012 v 18:29

Pěkné fotky i město...a jak je tam krásně vylidněno! O_O  :-)

3 JM JM | 5. srpna 2012 v 23:18

[1]:
Lodní doprava má svůj pevný
jízdní řád, sloužíjako MHD i na cesty do práce.
Jezdíme tam často k příbuzným.

4 T(h)om T(h)om | Web | 6. srpna 2012 v 21:12

[1]: [1]: No pravda, ono těch moderních kostelů asi bude více, ale já osobně jich zase tolik neznám. Snad ještě na tu hrůzu v Hrabové. Lodní doprava mě zaujala také. To už je osud nás, suchozemských nebo podhorských krys

[2]: Děkuji :-) No, to vylidněno bylo spíš v okrajových částech. Centrum je celkem rušné.