Valtice

17. srpna 2012 v 15:11 | T(h)om |  Jižní Morava 2012
Když už jsme byli v Lednici, podíváme se taky na druhou stranu Lednicko-valtického areálu, tedy do Valtic (mapa). Ani Valtice nejsou žádné ohromné město, ale příjemná obec dýchající historií. Kdo ji tam necítí, má rýmu. Návštěvníka uvítá především nádherně opravené náměstí s dominantou kostela a branou, kudy se prochází k zámku. To považuji za úžasně rafinované řešení. Průchod je celkem nenápadný, ale pokud jím projdete, jste za chvíli u zámeckého schodiště. Na místo jsme tehdy dorazili už trochu pozdě, unavení přechodem Pálavy a návštěvou Mikulova, takže jsme tu prohlídku vzali trochu hopem. Prošli jsme si náměstí, zámecký park a nahlédli do muzea tortury. To aby měl náročný den odpovídající happy-end:) Jako posledně, ani zde není moc co komentovat a bude stačit ukázat fotky. Tady jsou:

Náměstí s kostelem ve Valticích.

Brána od náměstí k zámku.

Ulička, kudy se od náměstí prochází k zámku. Vzadu je vidět zadní část kostela.

Hlavní schodiště. Když jsme do Valtic dojeli, slunce nám svítilo nešikovně do protisměru. Proto je foto takové, jaké je.

Nad schodištěm střeží vchod k zámku dvojice soch.

Nádvoří.

Zámek viděný ze zámeckého parku.

Srdce nejednoho mistra kata či vyznavače sado-maso zajásá nad muzeem tortury, které najdeme za tenisovými kurty. Ano, součástí parku jsou opravdu i kurty. Do muzea musíme sejít po schodech cca 5 metrů pod zem. Zatímco venku slunce šroubovalo teploty kamsi ke třicítce, dole nám šla pára od pusy.

Tudy dolů, prosím.

Nejprve něco malého pro zahřátí. Na pultě si můžeme prohlédnout takové žertíky jako palečnici, španělskou botu nebo pás cudnosti. Řezníky možná zaujme i sekáček na prsty. Ono je vůbec zajímavé, jak lidé v tomto oboru dokázali rozvninout svoji fantazii. A to, považte, před celými staletími! Kdo ví, kam se v tomto oboru pokročilo dneska.

Pěkný model takové středověké mučírny najdeme při vchodu do další místnosti. Pokud byste si toužili něco vyzkoušet, máte smůlu. Vchod je přehrazem provazem.

Druhou místnost tvoří podlouhlý prostor naplněný nejrůznějšími hračkami. je tam dost tma, takže se tu blbě fotí a občas i čtou popisky u jednotlivých exponátů, ale atmosféru to má.

Citlivější povahy z toho budou mít zážitek na hodně dlouhou dobu:)

Toť z Valtic všechno. Neobviňujte mě z flákání - za současných podmínek jsem rád, že jsem vůbec schopen něco napsat aspoň takto. Příště už si dáme poslední reportík z naší minidovolené. Tedy spíše z návratu z ní.

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. srpna 2012 v 18:18

Teda Tome, ten poslední snímek mi málem zkazil dojem z krásných záběrů. Ve Valticích žil můj dávný kamarád, ale jen jsme jednou s rodinou jeli okolo, nebyla jsem tam.

2 Lisi Lisi | Web | 17. srpna 2012 v 18:32

Jednou jsem Valtice navštívila, musím říct, že jsou podobné všem městečkům na jižní Moravě.

3 T(h)om T(h)om | Web | 17. srpna 2012 v 20:22

[1]: No ale bez toho by zase ten dojem nebyl úplný. Když už mučírna, tak se vším všudy :-D

[2]: Ono každé město je něčím podobné sousednímu a v něčem jiné. my jsme tam ty rozdíly docela vnímali.

4 Claire Claire | Web | 17. srpna 2012 v 21:50

Nenátačel se tady Nebojsa nebo nějaká jiná taková pohádka? :) já mám za to že jsem na tento zámek narazila právě při hledání místa, kde se nějaká takováto pohádka natáčela :)

5 T(h)om T(h)om | Web | 17. srpna 2012 v 23:14

[4]: Tak to opravdu nevím, ale je to docela možné:)

6 acijka acijka | Web | 18. srpna 2012 v 7:31

Ve Valticích jsem byla 2x, ale nikdy jsem nestíhala prohlídku zámku, snad někdy příště... :-)

7 T(h)om T(h)om | Web | 18. srpna 2012 v 22:46

[6]: Snad. pak poreferuj :-)

8 JiHei in Natura - Fotografie JiHei in Natura - Fotografie | Web | 22. srpna 2012 v 18:18

O_O poslední fotka vypadá děsivě! ;-) A ostaní moc pěkné... :-)

9 T(h)om T(h)om | Web | 23. srpna 2012 v 8:17

[8]: Měli to udělané vážně dost naturalisticky :-D  :-D  :-D

10 deeny84 deeny84 | E-mail | Web | 29. září 2012 v 17:07

Moc pěkné fotky, obzvlášť ta, na které je schodiště vypadá moc hezky!

11 T(h)om T(h)om | Web | 29. září 2012 v 19:54

[10]: Děkuji :-) Na těch schodech (na obloze nad nimi) mě štvou přepaly, ale holt bylo protisvětlo.