Rozhledna na Brusné

10. července 2015 v 14:09 | T(h)om |  Šumperk a okolí
ŠUMPERK - BLUDOVEČEK - NA PŘÍČNÉ - BRUSNÁ - NA PŘÍČNÉ - BLUDOVEČEK - ŠUMPERK

Tahle rozhledna mezi Šumperkem a Bludovem patří pořád mezi nové, stojící teprve pár týdnů, a vlastně zatím není na 100% hotová, protože během mojí páteční návštěvy tu ještě probíhaly nějaké drobné dokončovací práce. Vydal jsem se k ní na kole a bez jasné představy kudy tam dojet, což si vyžádalo poměrně dramatické prodírání se polem. Myslím, že moje kolo mě v tu chvíli nemělo moc rádo, i když později jsem z něj vytahal a vymotal všechna stébla + přidružený bordel, který se stačil zachytit v nejrůznějších částech a mechanismech. Co je ale hlavní - dobré dílo se zdařilo a kopec Brusná byl slavnostně dobyt.

Brusná je se svými 364 metry mezi okolními kopci tak trochu trpaslíkem. Má však výhodu v tom, že vrchol není zalesněný, naopak jej obklopují pole, takže umožňuje výhledy do všech stran. Asi aby se eliminovalo zaclánění i těch několika málo stromů poblíž, vyrostla zde malá rozhledna. Že je malá ničemu nevadí. Vyšší věž by už byla vzhledem k terénu zbytečná. Vylézt nahoru aspoň nedá tolik práce a celkové vyhlídce to neublíží.

Při pokusu k rozhledně dojet jsem maličko navigačně selhal. Vlastně víc než maličko. Raději vám tedy poradím kudy byste tam měli jet/jít sami, než abych popisoval kudy jsem ve skutečnosti jel já. Do budoucna slibuji, že to dám ještě někdy pěšky, přičemž vše nafotím a popíšu lépe. Nabízí se 3 cesty:

1) Z Bludova po naučné stezce Bludovská stráň
2) Po stejné stezce od Bludovského nádraží
3) Po hřebeni Bludovského kopce a pak opět po NS.

Já jsem před startem jen zběžně mrknul do mapy a neověřil si vše potřebné, tak jsem dopadl jak jsem dopadl. Příště budu (snad) zodpovědnější.

A tohle je už rozhledna osobně. Ani na fotce nevypadá veliká, což fakt není. Jak jsem už ale napsal, stačí to.

Nahoru vede kovové schodiště s pletivovým podkladem, přes nějž je vidět dolů. To je teď jakýsi standard, třebaže mnozí tohle řešení úplně nemilují. Projevilo se to i ve skupince turistek, které sem dorazily evidentně jen chvíli přede mnou.

Díky velikosti stavby je člověk nahoře cobydup a může se kochat.

Fotodokumentaci výhledu jsem podcenil, tak moc fotek nečekejte. Něco navíc je ještě na rajčeti (link níže), ale ony nebyly nejlepší podmínky (byl opar), tak všechno pořádně nafotím příště. Zde výhled na Bludov.

A tohle je jižní pohled.

Zábřeh a Postřelmov skrze teleobjektiv.

To je dnes o rozhledně vše. Na závěr ještě jedno foto z jiného soudku a místa:

Tohle teď stojí u restaurace na Bludovečku místo původního hradu s havranemÚžasný

Nikon D90 + Tamron 17-50 mm f/2,8 VC a Nikkor AF-S 55-300 mm f/4-5,6

1 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 10. července 2015 v 20:29

Nádhera..:). Krásné fotky :). Ty schody, přes které je vidět dolů, tak to je přesně můj problém. Ale rozhledna není moc vysoká, tak bych to snad dala - už kvůli tomu krásnému výhledu :). Ale každopádně je to moc pěkná a hodně zajímavá stavba, takovou rozhlednu jsem ještě neviděla - vypadá skvěle :).
Zubatá žába má nádherně blažený úsměv - pivo tam asi čepují skvělé! :-)) Líbí se mi tyhle věci, když to má nápad a vtip ;) :).
Opět moc pěkné fotky, Tomáši a zajímavé vyprávění :). Měj se krásně, díky za pokoukání a zatím ahojky! :)

2 acijka acijka | Web | 11. července 2015 v 8:52

Paráda! Krásná je! Už se s Davčou chystáme... :-) Auto v servise, musíme vlakem, ale vůbec nám to nevadí... :-)

3 Mirkaw Mirkaw | 13. července 2015 v 13:15

Také se tam chystám. Bezva reportáž i foto. :-)

4 T(h)om T(h)om | Web | 13. července 2015 v 19:54

[1]: Díky :-) Mě ty schody problém nedělají a navíc ta rozhledna je opravdu malinká. Určitě by ses tam vyškrábala v pohodě 8-) Žába je taková dětská, ale taky se mi líbí. Prostě žeru ten její hippísácký výraz :-D

[2]: Odpovídám se zpožděním, takže už jste tam jistě byli a reportík na sebe nenechá dlouho čekat. Těším se na něj :-)

[3]: Děkuji. Ten výlet si udělejte. Není to nic náročného a rozhledna super :-) Jen počasí kdyby bylo krapet lepší.