Okolo Bílých kamenů přes sv.Josefa

28. června 2016 v 18:11 | T(h)om |  Cyklovýlety
ŠUMPERK - DOLNÍ STUDÉNKY - SUDKOV - KOLŠOV - BRNÍČKO - STRUPŠÍN - ROHELSKÁ BOUDA - HUMENĚC - SV.JOSEF - HRABOVÁ - LEŠTINA - LESNICE - SUDKOV - DOLNÍ STUDÉNKY - ŠUMPERK

(web)

Zítra mi začíná další kolečko směn v práci, takže jsem si vybral jednu z těch lehčích tras, které se v kopcích mezi Brníčkem, Leštinou, Dubickem a Rohlí dají zvládnout. Loni jsem to tam nakousl jen velmi jemně, takže nyní přišel čas pro zevrubnější průzkum, i když se sem budu muset do budoucna několikrát vrátit a projet i zbytek cest a cestiček. V podstatě nebyla dnešní dopolední projížďka vyloženě náročná. Celé stoupání jsem absolvoval po asfaltové silnici, kde to jede pěkně. No a dolů to pak bylo většinou opět po asfaltu a jen pár set metrů šotolinovým sjezdíkem zpět do civilizace. Zkrátka ideál pro pohodové poježdění.

Odpustím si grafomanské běsnění a pokusím se všechno shrnout několika větami a poté přeskočit na to málo fotek, co jsem během cesty mobilem nacvakal. Takže:
Ze Šumperka jsem jel nejprve na Brníčko, a to "spodem", tedy přes Sudkov a v Kolšově přes kopec. Na konci Brníčka jsem pokračoval doleva krpálem ke Strupšínu a dále na Rohelskou boudu. U Rohelské boudy doleva do lesa. Je tam taková úzká asfaltová silnička a ještě zhruba 750 metrů ostřejšího stoupání k rozcestí na Humeňci. Během škrábání se nahoru není od věci všimnout si památečního kamene knížete Jana II Lichtensteina, jakých je po republice rozeseto více, možná až hodně, čili hafo. Od rozcestí se to pak už frčí jedna báseň spíše mírným sjezdem proloženým jen několika málo stoupavými úseky, ale ty jsou tu opravdu spíše symbolické. Brzy jsem dojel na rozcestí s odpočívadlem. Nejprve jsem si myslel, že to je ten sv.Josef z mapy, což v reálu není. Obrázek Josefa se nalézá na jiném rozcestí nějakých 100 metrů dál, ale mimo obrázku je tam relativní prd. Asi padesát metrů níže podél asfaltky stojí alespoň dřevěná chata a vedle ní by měl dokonce téci nějaký pramen, který jsem však nenašel, neboť jsem ho ani nehledal. Vody v bidonu mi zbývalo dost, tak nebyl důvod. Teď přišlo na řadu sfrčet ještě o něco níž a trefit odbočku lesní cestou do Hrabové. Napoprvé jsem netrefil, nýbrž ji přejel a musel se pak kousek vracet. Nevadí. Na horní okraj Hrabové už nevede asfalt, spíš taková hodně chabrus šotolina - přesněji bahno se štěrkem, ale nejelo se tam tak špatně jak to může znít. V Hrabové se mi nechtělo rušnou silnicí kolem Vitošova, takže jsem popojel směrem na Bohuslavice a vzal to po hrázi do Leštiny. Z Leštiny zadem okolo potoka Loučka k Lesnici, zde opět po hrázi na druhou stranu, no a pak už klasicky silničně až domů. Našlapáno něco přes třiačtyřicet kiláků, což na dopolední rychlošvih ujde.

STATISTIKY

Z rozcestí na kopci Humeněc

Rozcestí nad sv.Josefem

Obrázek sv.Josefa

Chata poblíž sv.Josefa s podobným obrázkem na fasádě

Sjezd lesem do Hrabové

Hrabová

U hrází s cestičkou na Leštinu

DÍKY ZA NÁVŠTĚVU:)

1 Jeník Jeník | 29. června 2016 v 8:08

Hezké.Ten kámen není tak památeční ,jako spíše označující hranice panství.Čili hraniční. Protože těch panství měli celkově po Moravě hodně a často i se sebou sousedí ,takže těch kamenů je , nebo jde , nalézt naší přírodě - našich lesích opravdu  hodně. Zatím. Zaznamenal jsem ale již novou mánii a to ,že si různí (darebáci) tyto kameny kradou domů k výzdobě svých zahrádek , zahrad , sadů a sídel. ;-)

2 f2 f2 | E-mail | 29. června 2016 v 9:02

Humeněc ?

3 Mirkaw Mirkaw | 29. června 2016 v 9:52

Pěkná projížďka, bezva fotky. Včera jsme se někde na trase mohli minout.Jeli jsme do Sudkova, kolem kravína přes kopec  do Dlouhomilova, Brníčka , Kolšova a přes Sudkov zpět domů. Měla jsem toho akorát a to jsme jeli jenom asi 35 km. Přeji hezký den a náladu na další cesty. :-)

4 Tomáš Tomáš | Web | 29. června 2016 v 18:30

[1]: Nevím jaké kameny ti darebáci při nové mánii domů kradou, ale tyhle kameny jsou opravu památeční. Hraniční se po lesích vyskytují také, ale vypadají trochu jinak. Více na:

[2]: Jo - https://mapy.cz/s/OXxp

[3]: No, potkat jsme se mohli jen na velmi krátkém úseku a pokud si vzpomínám, tak jsem nepotkal nikoho. Budu si ale dávat pozor :-) Jinak ta vaše projížďka taky nebyla krátká. Někdy dá 35 km zabrat víc než třeba padesátka :-D Děkuji a přeji krásný večer.

5 f2 f2 | E-mail | 29. června 2016 v 23:31

No nevím. Spíš věřím mapám 1188 a geoportálu(geoportal.gov.cz) a ty to místo označují Humenec. Mapy.cz už mě víckrát zklamaly.

6 Tomáš Tomáš | Web | 30. června 2016 v 4:56

[5]: Věř si čemu chceš, já budu taky. Mimochodem HumeNec je i na mapách.cz, a to cca 3 km jižněji od HumeŇce. Už pro odlišení těch prakticky sousedních kopců (mají i stejnou nadm. výšku) je tedy snazší dát na mapy.cz, i když se to některým rejpalům nemusí líbit.

7 Sibyla Sibyla | 30. června 2016 v 7:56

[6]: Pozor - mapy.cz nejsou bezchybné. Jednu dobu při určitém zvětšení tam bylo místo Ústí nad Orlicí "Ústí v Orlických horách". Od té doby nevěřím ničemu :-)

8 Tomáš Tomáš | Web | 30. června 2016 v 18:16

[7]:: Bezchybné není nic, ale něčemu člověk věřit musí, pokud chce fungovat. Mapy.cz jsou pro moje potřeby výborné a navíc mají možnost provozovatele na nalezené chyby upozornit. Uz jsem to několikrát udělal a opravdu pak došlo k nápravě.

9 Jindra Mitter Jindra Mitter | E-mail | 3. července 2016 v 0:10

Ahoj Thome, tak jsi to projel od Rohelské boudy až do Hrabové. Já ti to minule doporučil, ale nejel jsem do Hrabové, ale po asfaltu na hlavní mezi Dubickem a Hrabovou. Tam to je dobrej sjezd a když to valím z kopce tak odbočky přehlídnu. Jinak díky, dobrej blog.

10 Tomáš Tomáš | Web | 3. července 2016 v 13:50

[9]: Ahoj Jindro, když jsem tam projížděl, tak jsem si vzpomněl, že jsme se o tom kdysi bavili :-) Sjet po asfaltu mezi Hrabovou a Dubicko jsem původně chtěl taky, ale pak mě napadlo, že vlastně Hrabovou vůbec neznám (maximálně to, co člověk vidí při průjezdu ze silnice), tak jsem si to střihnul lesem tam. Podle všeho je někde poblíž i obora s divočáky, což budu muset omrknout někdy příště. Díky a měj se :-)