Petrovský vrch

19. července 2016 v 22:07 | T(h)om |  Cyklovýlety
ŠUMPERK - VIKÝŘOVICE - PETROV NAD DESNOU - lesní cesty - ROZC.NAD HRABĚŠICEMI - ANENSKÝ DVŮR - VIKÝŘOVICE - ŠUMPERK

(web)

Další z důkazů, že pro atraktivní poježdění není nutno cestovat někam daleko, ale že ho máme prakticky za barákem. Všechno, přesněji řečeno daných asi 30 km, se dá při dobré vůli zvládnout za příslovečnou chviličku. Mě to trvalo bez minuty dvě hodiny, přičemž jsem fotil, kochal se a unavený po noční směně se nijak nehnal. Berte to jako tip spíše pro horská kola. Kvůli povaze terénu na některých místech jste se silničkou bez šance, s kolem crossovým velmi pravděpodobně taky. Nemáte-li však mtb, nezoufete. Můžete sem vyrazit pěšky a třeba přitom využít i některý ze dvou okruhů. Buď NS Petrovské studánky, nebo část Sobotínského okruhu. Není to sice totéž, ale nic není ideální, že?
Dodávám, že tahle projížďka pěkně doplňuje část trasy projeté v dubnu a částečně ji i kopíruje.

Za výchozí bod, nepočítáme-li domovský Šumperk, můžeme považovat Petrov nad Desnou, konkrétně jeho koncovou část ve směru na Sobotín. Z města sem dojedete po silnici nebo cyklostezkách do půl hodiny.

Petrovský rybník ještě není místem, kde opustíme asfalt. To až po cca půl kilometru za areálem firmy Aktos okna, poslední budovou Petrova na pravé straně silnice.

Zde se vydáme doprava mezi pastvinami k lesu. Cesta je vysypána štěrkem, což v kombinaci se stoupáním způsobuje nepříjemné podkluzování a podjíždění kol.

Na tomto rozcestí doprava. Štěrk zvolna přechází v šotolinu a udusanou hlínu, po čemž se jede o dost lépe.

Stoupání už není tak prudké, po pravici občas zahlédneme i něco jiného než les.

Následuje menší sjezd a pak hned další stoupák, teď už zase po asfaltu. Kopec opět místy hodně vydatný, ale jako odměnu za vynaloženou námahu mineme několik pasek s výhledy, kterýžto trend nám vydrží průběžně po celou projížďku.

Zde máme jednu z vyhlídek, která se nachází kousek u ohybu silnice. Je tu i lavička pro případný odpočinek a kochačku.

Foceno ze stejného místa jako předchozí snímek, jen opačným směrem, k silnici. Po té budeme pokračovat.

Po několika dalších stovkách metrů stoupání poleví. Z obrázku to tak asi nevypadá, ale jsme už nad 600 metry nad mořem a okolní lesy působí skutečně "horsky".

Jedna z cedulí výše zmíněné "studánkové" naučné stezky stojí hned u silnice. Na studánky se mě neptejte, dnes nebyly na pořadu dne.

Směr výhledů se zvolna mění v souvislosti s tím jak objíždíme svah Petrovského vrchu.

Zde, zhruba poblíž nejvyššího bodu celé trasy (662 m.n.m.), jsem narazil na efektní skalisko. Je částečně zerodované a prorostlé stromy i křovinami.

Na rozcestí se zastřešeným odpočívadlem se už napojuji na tutéž cestu, kterou jsem jel v dubnu, a zbytek budu v podstatě opakovat.

Proto už jen stručně. Neodpustím si foto malé louky, která se v lesích obklopující lesní cestu nachází a působí maličko tak, že sem skoro ani nepatří.

Zde už jsme na rozcestí Nad Hraběšicemi, kam nás dovede zelená turistická značka. Stejně jako na jaře jsem to vzal lesem po žluté k Anenskému dvoru, ale příště se na to vyprdnu a pojedu (taky po žluté, ale opačným směrem) k Traťovce a dolů po silnici.

Lesní cestu zde totiž čerstvě posypali na několika místech štěrkem (to na fotce zrovna ne, ale je jich dost), kde si ten sjezd člověk nemůže užít, protože pořád dává pozor na ujíždějící kolo a snaží se nezabít.

Tohle už je výspa civilizace - Anenský dvůr, odkud domů dojede každý snadno.

STATISTIKY
Ujeto 29,85 km
Čistý čas 1:35
Průměr 18,81 km/h

Fotky jsou z mobilu, proto omluvte jejich kvalitu