Lesem na Lužnou i z Lužné

17. března 2017 v 21:57 | T(h)om |  Cyklovýlety
ŠUMPERK - TULINKA - lesní cesty - OSIKOV - LUŽNÁ - lesní a polní cesty - BOHDÍKOV - ŠUMPERK

(web)

Dlouho jsem tu nepřidal ani čárku a zase dlouho nepřidám, ale bylo mi stydno neprojevit žádnou dokumentační aktivitu už prakticky čtvrt roku. Když se to tak vezme, důvody pro to byly. Tedy především ten, že dokumentovat není co. Okolnosti mi jaksi nepřejí a ještě nějakou dobu přát nebudou, ale aspoň v pátek odpoledne jsem se urval a vzdor nic moc počasí si dal necelých 29 km po kopečcích za městem. Za pozitivum lze považovat, že se mi během nich povedlo projet dvě dosud neprozkoumané cestičky, na které jsem si dělal přes zimu zálusk.

Jednou z nich je nenápadná odbočka z modře značené trasy mezi Šumperkem a Rejcharticemi, která se výše napojí na trasu zelenou a vede do Osikova. Tamtudy jsem sfrčel na hlavní silnici a po ní na Lužnou, kde však opět došlo k výměně asfaltu za nezpevněné povrchy. Za ohradou s koníkama jsem zabočil doleva a polní cestou se vyškrábal nahoru na kopec. Vrcholek je celkem plochý a travnaný, což by v případě lepšího počasí znamenalo i super vyhlídky, na které bohužel tentokrát nedošlo. Snad jindy. Následuje sjezd lesními cestami a přes louky. To je ta druhá ještě neprojetá část. Sjezdík jsem přerušil jen krátce na obhlídku hromového kříže na Čapím vrchu, kam mě nalákaly šipky připevněné po stromech. Zajímavé je, že v mapách je ten kopec popsán jako vrch Bratrušovský a kříž tam pro jistotu není vyznačen vůbec, byť byl obnoven už před osmi lety náhradou za předchozí z roku 1774, kdy kraj postihla ničivá povodeň. Po kamenitých a blátivých cestičkách jsem se dohrkal až k chatičce nad rybníčkem v polích. O rybníčku i chatce jsem už psal loni, kdy jsem to bral opačným směrem přes Ptačí vrch. Nejsnazší cesta domů byla stejně jako před rokem kolem rybníčku na Bratrušov, ale já si to trochu zpestřil a vzal to ještě kus lesem a pak dolů podél Dražského potoka, kde jsem se - pro změnu předloni - solidně rozflákal během první projížďky na ještě zcela novém biku. Tehdy jsem si sliboval, že tudy už nepojedu ani za zlatý prase, jenže v rámci bikerské katarze jsem tudy jel a kupodivu to napodruhé zvládl bez zranění a ztráty kytičky. Snad jen lehce zacákaný bahnem, ale tomu se teď v lese holt nevyhnete. Do Bohdíkova jsem přibyl skrze jednu zastrčenější část dědiny poblíž splavu a vlakové stanice, odtud už pak po silnici přes Lovák zpátky do Šumperka. Nejpozitivněji z celého výjezdu vidím tu možnosti sjet z Lužné prakticky až k Šumperku mimo rušnou silnici, navíc krásnou přírodou. Snad se mi to za lepšího počasí povede dát znovu.

STATISTIKY
Ujeto 28,5 km
Čistý čas 1:57
Průměr 14,50 km/h (po zimě je to bída)

PÁR FOTEK
Jen letmých, mobilních

Paseka na modré trase z Tulinky do Rejchartic. Na fotce to není dobře vidět, ale protější kopec zdobí nová rozhledna.

Podél celé cesty také přibylo dřevěných andělů, kteří mnohdy jako andělé ani moc nevypadají. Právě zde opouštím značku a jedu do stoupáku vlevo.

Výhledů tu moc není, ale když se nějaký objeví, odhalí nastoupanou výšku.

Per aspera ad astra :-)

Kaple v Osikově

Na cestě z Lužné nahoru na louky

Je tu krásně

Jak jsem napsal v textu, vrchol kopce je dost plochý, ale pak se začne svažovat.

Lidé se tady o to starají, jak dokládají nově vysazené stromky.

Hromový kříž na Čapím/Bratrušovském vrchu

Vjezd do lesa

Chata na horním okraji louky nad polním rybníčkem

Sjezd podél Dražského potoka

Kousek před príjezdem do Bohdíkova

Bohdíkov

To je pro dnešek a pár dalších týdnů vše. Doufám, že pak se zlomí počasí i překážky a já se zase trochu rozjezdím.

DÍKY ZA NÁVŠTĚVU :-)

1 Ludmila Ludmila | E-mail | 17. března 2017 v 22:46

Moc se mi snímky líbí. Já jsem zahájila jarní sezónu prvním výšlapem z Nového Města n. M. do Slavoňova, na Výrov a zpět do Nového Města n. M. Pro mne to bylo prvních čtrnáct kilometrů pěšky po mé loňské tříštivé zlomenině. Zvládla jsem šlapání v pohodě.
Popřejeme si hodně šťastných kilometrů na kole i pěšky po celý letošní rok. Těším se na další snímky.

2 Jeník Jeník | 18. března 2017 v 9:18

Krásné jarní pozdravení. Není co dodat.Děkuji. :-)

3 veruce veruce | Web | 18. března 2017 v 11:54

Pěkné pěkné, hned bych někam vyrazila. Podobně dlouhá pěší túra by se mi celkem zamlouvala :-)

4 Eliss Eliss | Web | 18. března 2017 v 12:15

Fotečky jsou úžasné!!! :-)

5 Tomáš Tomáš | Web | 18. března 2017 v 15:29

[1]: Ono to zatím na kolo moc není. Ještě je zima a když zrovna zima není, tak jsem v práci. Jsem rád, že se zase dostáváš do formy. Hlavně ať ti to vydrží a už se ti nic podobného nepřihodí. Díky a měj se :-)

[2]: Mohlo být slunečnější, ale děkuji :-)

[3]: Taky bych rád někam pěšky. Letos nehodlám být tak aktivní jako loni, ale pár tras mám v záloze a bude fajn, pokud na některé z nich dojde. Díky a brzy se pěkně prošlápni :-)

[4]: Díkky :-)

6 Ji Hei - Fotografie přírody Ji Hei - Fotografie přírody | E-mail | Web | 19. března 2017 v 13:51

Ahojky Tomáši, ani mně okolnosti nepřejí (rekonstrukce bytu) a venku je počasí na nic, takže i když mám chvilku času, ani se mi nechce ven.. Takže i já mám na blogu pauzu a čekám na to pravé jarní počasí a hlavně na klid a dostatek času :). Stihla jsem zatím nafotit alespoň sněženky a protože nemám zahrádku, musela jsem si za nimi udělat výšlap do lesa :).
Udělal sis pěkný výjezd, nachytal první bahýnko a udělal moc pěkné fotky, takže paráda! :)

7 Sibyla Sibyla | 20. března 2017 v 13:49

Na začátek sezóny náhodou skvělá vyjížďka. I ty další dvě, které máš na blogspotu. Ono i to předjaří má něco do sebe, když člověk dychtivě hledá první známky jara.

8 Tomáš Tomáš | Web | 21. března 2017 v 16:04

[6]: Někoho brzdí byt, někoho zdraví... U tebe je aspoň ta výhoda, že pak budeš mít pěkný pelíšek :-) Projetí bylo jen takové narychlo. Bylo dost chladno, zataženo... Holt mi ale zatím musí stačit. Díky a přeji ať se dílo daří :-)

[7]: No mohlo to být sice horší, ale i mnohem lepší. Když to srovnám s loňskem, můžu mluvit o slabotě a bídě.  Zbytek předjaří strávím v nemoci, byť bych ho raději trávil na kole. Bohužel letos budu mít slabší sezonu. Každopádně díky. Měj se a ať ti to zdárně roste ;-)

9 Sibyla Sibyla | 22. března 2017 v 13:31

Děkuju za přání a tobě držím palce, ať jsi brzy fit.

10 Mirkaw Mirkaw | 24. března 2017 v 9:49

Pěkná  projížďka, ale náročná, samý kopeček a kopec s bezva fotkami. Nad Lužnou se mi také líbí, mám ráda otevřené krajiny a výhledy do daleka. Ráda jsem se takto opět projela a už se těším na další túry nebo cyklovýlety.Přeji hezký den. :-)

11 Tomáš Tomáš | Web | 25. března 2017 v 9:19

[10]: Tak pár kopečků tam opravdu bylo, ale na druhou stranu zase málo asfaltu. To je ideální kombinace :-) Děkuji a mějte krásný víkend.

12 Zdenka Zdenka | 28. března 2017 v 21:53

Předjaří, doba mezi zimou a jarem, má svoje kouzlo, o čemž vypovídají Vaše krásné fotky ...:-) Budu se těšit na Vaše další výlety.. Mějte se moc hezky! :-)

13 Tomáš Tomáš | Web | 30. března 2017 v 8:03

[12]: Ony ty fotky jsou spíš takové dokumentační výcvaky mobilem, ale pokud se líbí, jen dobře :-) Teď je to s výletováním bída, snad se brzy zadaří lépe. Děkuji a přeji pěkný den :-)