Na zmrzku do Libiny

20. července 2017 v 14:07 | T(h)om |  Cyklovýlety
ŠUMPERK - NOVÝ MALÍN - MLADOŇOV - MOSTKOV - LIBINA - OBĚDNÉ - BENKOV - DLOUHOMILOV - HRABIŠÍN - NOVÝ MALÍN - ŠUMPERK

(web)

Na úvod technický povzdech: Debilní blog.cz pořád blbne s nahráváním fotek. Jde to tady čím dál víc do řiti a přestává mě to bavit!
A teď konečně k článku. Před dnešní noční směnou jsem opět vyjel na silnici. Poslední dobou to tak dělám často, abych nezahálel a přitom se moc nenadřel s mtb v lese. Trasa nijak neznámá, podrobně je rozepsaná výše. Jako motivaci jsem si určil zmrzlinu, zamýšlenou koupit u kostela v Libině.

Start něco málo před devátou ráno v začínajícím pařáku. V Novém Malíně už lze mluvit o pařáku pokročilém, umocněném ještě stoupákem k Mladoňovu. Díky pohodovému tempu jsem se příliš nezafuněl, spíše si to užil. Že sjezd dolů do Mladoňova však nabízí užití o level vyšší netřeba dodávat. Jen ta silnice mohla být rovnější. Pěkný asfalt mají sice níže v Mostkově, ale za dědinou opět tankodrom. Rovinka k Libině se vleče, leč nutno ji přežít.

Foto: Mobilní telefon Huawei Honor 4C

Náhradou za svízele jsou poté cestičky podél potoka. Najíždí se do nich u kaple svatého Antonína v Dolní Libině a cyklista se tudy nejen vyhne rušné hlavní silnici, ale i pokochá příjemným okolím. Dosud jsem nenavštívil sousoší Kalvárie stojící nenápadně na okraji obce. Dnes konečně splněno. Sousoší bylo zjevně nedávno rekonstruováno, jak dokládá současná podoba a starší foto z Panoramy. Oprava byla natolik důkladná, až jsem si nebyl jistý zda se jedná o totéž místo. Každému kdo se na tom podílel patří dík a potlesk. Ještě srovnat rozflákanou cestu kolem a bude to stopro. Teď na očekávanou zmrzlinu. Váhal jsem jestli cukrárna za obchodním domem u kostela pořád funguje, ale naštěstí ano. Koupil jsem si kopeček latté zmrzky za velmi přijatelných 9 kaček plus koňakovou špičku a všechno si to vychutnal na lavičce v parku vedle. Ten pocit zadostiučinění nejde popsat :-) Domů bych se mohl vrátit po hlavní silnici, jenže stále mám dost sil i chuti k jízdě, tak to beru za náměstím k nádraží. Vedou tam takové stoupavé serpentiny a cesta pokračuje do vesnice Obědné. Zde je na řadě další kopec, tentokrát až nad Benkov. Do Benkova už se vezu sjezdem zakončeným v sousedním Dlouhomilově. Z Dlouhomilova je třeba předrncat látanou asfaltkou k Hrabišínu, tam překonat dvě terénní "houpačky" a spustit se z kopce dolů na Nový Malín, kudy se jelo na začátku. Šumperk je odtud co by šutrem dohodil, doma jsem před dvanáctou. Večer můžu jít do práce spokojený.

STATISTIKY
Ujeto 51,08 km
Čistý čas 2:21
Průměr 21,63 km/h
Maximum 48,88 km/h

1 Ludmila Ludmila | E-mail | 20. července 2017 v 19:03

Teprve teď, po cyklo dovolené si docela dobře umím představit ten krásný pocit, když zdoláš nějaký parádní kopec. Dřív jsem se kopcům vyhýbala, ale ten sjezd je také odměna, i když já si hlídám rychlost do čtyřicítky. Jak už jedu pětačtyřicet, brzdím a raději jedu z kopce klidněji a nechám se předjíždět.
Bohužel, moje koleno zlobí, dokonce jsem teď nechodící a to jsem plánovala jízdy vláčkem a na kole s vnučkami. Místo výletů se teď o mne starají a já si jen přeju, aby se koleno zklidnilo co nejrychleji.

Měj se a přeji ti další šťastné výjezdy ... :-)

2 Jeník Jeník | 21. července 2017 v 8:33

Hezká fotoreportáž.Také ta opravená kalvárie.Ale ta zmrzlina je asi to nehezčí(vtip). :-D

3 Mirkaw Mirkaw | 21. července 2017 v 9:13

Zmrzlina byla opravdu zasloužená.Překonat takové kopce k Mladějovu, Obědném a k Benkovu v současném dusnu, to si zaslouží odměnu. :-) Já už jsem si pořídila elektrokolo, aby se mi do těch kopců, které tady máme, šlapalo lehčeji. :-) Přeji hezké dny a chuť jezdit. :-)

4 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 21. července 2017 v 15:11

Tomáši máte můj obdiv. Manžel také šlape rád na kole, pojezdil okolí, ale poslední dobou už je to omezené. Jste mladý, tak jezděte, ty fotky jsou moc hezké a člověk tak lépe poznává místa, kterými snad jen profrčel autem či autobusem. Je dobré,že jsou zakládány cyklostezky, že? :-)

5 Tomáš Tomáš | Web | 21. července 2017 v 16:02

[1]: Bez kopců to prostě není ono, říkám to pořád. A mnozí mi stejně nevěří :-D S tím kolenem máš pech. Zvlášť když máme léto a s prckama se dá blbnout. Aspoň mi blbneme často. Tak hlavně abys byla co nejdříve v pořádku, do podzimu je ještě relativně daleko 8-) Díky a tuž se.

[2]: Kalvárie potěšila, ale zmrzlina je zmrzlina :-D

[3]: Tak na Mladoňov je to nejhorší, pak už to jde 8-) K elektrokolům mám zatím poměrně despekt, ale nevylučuji, že s přibývajícími léty budu nucet názor změnit. Takže si ho užijte a ať slouží ku spokojenosti :-) Děkuji a mějte hezký večer

[4]: Předpokládám, že manžel bude o nějaký ten pátek starší, takže zaslouží obdiv už jen proto, že se aspoň snaží. Spousta lidí raději sedí doma u televize - a to i mladí. Teď budu mít asi ježdění omezené povinnostmi, ale když se najde příležitost, chytím ji za pačesy :-) Děkuji za komentář a přeji příjemný víkend.

6 Mila Mila | 22. července 2017 v 17:40

Vaš blog ráda sleduji.O to více potěšil dnešní z Libiny,kde žiji.Kalvárie je opravdu totálně zrekonstruovaná,dokonce i otočená k cestě.Před tím byla "zády":-)Dovolím si přidat odkaz,kde je zachycena kalvárie jak šel čas.http://llibina.rajce.idnes.cz/Kalvarie_za_humny/ :-)

7 Tomáš Tomáš | Web | 23. července 2017 v 6:52

[6]: Zdravím. Rád jsem se podíval - máte to moc pěkně zdokumentované :-) Je vidět, že rozdíl je obrovský. Děkuji a přeji hezký víkend 8-)